Saturday, November 7, 2009


The man I would like to spending the whole my life with. The guy who could guide and always behind me to support where Im in trouble, Shaifullah Naser ((: Gambar bersiap nak hantar pengantin. the sweet memories to remember. macam A walk to remember.




My dream to have a perfect family. to be a great wife and responsible mothers toward my hubby and all (mcm byk) kids.. ((: is it too early to talking about married? Sekadar gambar hiasan.


Hari ni malam pertama saya berseorangan, sebelum menghadapi malam pertama ni, saya telah berasa kebosanan melampau bila petom dah balik. saaya baring tak kena, duduk tak kena, ada laalat asyik kacau saya, membuat saya tertanya mengapa dia dekat2 dengan saya. saya dah mandi la dehh..sehinggalah saya tertidur..
bangun tidur je pulah call, saya rasa letih sangat dan lutut sakit, tadi time jumpa mira nak ambik past year dia kata cepat2 jumpa doctor takut melarat, tapi hari tu pulah kata tunggu balik alor star, pergi check kat hospital alor star, x-tray sekali. murah.
berbaloi-baloi. tiba2 dia call ptg ni suruh segera dengan kadar yang sangat segera pergi clinic. mak dia kata mungkin tisu2 dalam tulang lutut dah rosak whatsoever. aku yang mamai2 tidur selepas asar ni macam rasa sangat down dan bayangkan aku tak boleh berjalan, aku duduk atas wheelchair dan pulah tolak aku. hurm sedihnya. barulah rasa the value living with perfect ability. macam dah tak penting kurus ke gemuk ke, yang penting taknak susahkan orang lain. taknak lah nak bangun pun kena minta tlg orang lain. lepas tu cepat2 siap, start engine keta gerak pergi clinic yang sangat best doctor dia. doctor Chua. clinic doctor chua dekat dengan village mall. kenapa aku cakap best? SEBAB dia murah dan service bagus. so ada repetition customer iaitu aku lepas aku pergi check mata hari tu.
tak kisah la. Alhamdulillah doctor kata kaki aku cuma darah beku dan urat bengkak je. dia bagi ubat sakit urat, otot, tahan sakit. wah macam dah tua rasanya. yelah terus teringat opah makan ubat sakit urat sebab dia lenguh2 kaki.

sekarang ni aku duduk sorang2, tengok tv sorang2. aku tak berapa nak study pun malam ni. sebabnya aku pun tak tahu. esok kena pergi library sebab aku tak boleh study kat rumah. macam2 dugaan. tv dan tilam musuh ketat aku bila study, mesti dengki je. dan bila duduk sorang2 macam2 aku fikir. dan paling aku fikir ialah topic favourite pulah dan aku.
kahwin. aku sekarang umur 21. next year 22. aku cuma cakap aku ready if everything is ready for me. I love him because he is my love on the first sight. hee. time jumpa tu macam ada chemistry. lepas tu dia purpose aku. dan I dengan rela hati tinggalkan bf aku time tu untuk dia. sebab aku rasa dia right person untuk aku. aku ambik risiko time tu. walaupun baru je kenal. dia buat aku rasa selesa. Dia sentiasa ambik berat untuk semua perkara. Dan aku cuma harap one day the time will come. kat sini bukan nak jiwang, dan aku pun tak pernah nak lebih2 cerita hal rumahtangga aku yang tak siap anak tangga ni, but aku semakin berfikir ke arah itu. sebab kami dah terlalu rapat. mak dia mcm mak aku, rumah dia dah macam rumah aku. duit dia dah macam duit aku, aku rasa serba salah dengan mak aku, kalau dia dapat tahu aku selalu pergi rumah dia, keluar dengan family dia sure marah punya. umi kata tak elok belum apa2 dah rapat. tapi pulah lain. dia bukan je bawak aku tidur rumah dia, kawan2 aku pun tidur rumah dia, makan dengan family dia, dia buat aku selesa , tak rasa macam orang asing pun. aku nak habiskan study dan masa itu mungkin tak lama lagi. hahahaha. malu sorang2..((:


2 comments:

Jatie said...

adeh,
hambek ko marital status pye bab.haha
ur time maybe just a 2 or 3 years.
my time maybe when ur 1st child is 5 yrs old.hehe

hope kawen awal dr aku.waaa

afiqa.z said...

haha..takpe, anak aku baru 5 tahun, jangan aku dah 5 anak ko tak kawin suda.
tapi kau kan comel,
look young always and forever
bukan mcm aku muka dah tua.hee