Thursday, November 19, 2009

aku macam kaunter pertanyaan

Duduk rumah ni ada yang seronok ada yang tak. yang seronok boleh tengok tv dan baring di sofa. yang tak seronok is tak ada kereta and penat kawal emosi bila macam2 soalan diajukan pada aku tanpa aku harapkan. contohnya macam.
"kakak, dah besar nanti kakak nak kahwin dengan sapa"-ilham
"abg pulah" ceh bangga je time tu aku tgh kupas epal, ilham tgh makan nasi goreng.
"baguslah. adik suka abg sakula" nama timangan pulah diberi oleh ilham.
"kenapa?"
"sebab dia tak pernah tipu kakak"
aik macam mana kau tiba2 nak cakap macam tu. kau mana tahu?
"kenapa adik tanya?"
"sebab adik nak tahu."
"kakak...siapa yang suka sapa? kakak suka dia ke, dia suka kakak?"
"kakak yang suka dia" sengaja aku jwb mcm tu sbb aku nk tahu soalan seterusnya.
"oh, selalunya siapa yang kena suka siapa, lelaki ke perempuan??"
hmm memerlukan jawapan yg panjang ni,
"mana2 pun boleh."
aku pilih untuk jawab yang ringkas. heheh
terus adik aku diam. meneruskan suapan nasi goreng.
"adik ada girlfriend?"
"eeee..ntah pape la kakak ni.."
hahah padan muka kau. dia tiba2 malu.
"kenapa pulak?-aku tanya
"adik kecik lagi, mana boleh"
"kenapa tak boleh"-aku tanya lagi.
"sebab adik belum baligh"






Dan nadiah pulak tak ada benda lain. hari2 balik sekolah suka bercerita pasal dia practise actionsong kat sekolah. suara dia paling kuat, suara dia paling sedap, lunak suma kena kat hang..hehe.esok dia perform. aku dijemput hadir. dan sebagai kakak aku berbangga dia dapat no. 1 dalam class drpada 36 pupils, pertengahan tahun dan akhir tahun dia dapat no 1. wah. bagus nadiah. jangan kerja nak curi makeup aku je, belajar kena pandai jugak.

No comments: