Sunday, June 27, 2010

sihat

emm internet ni sumpah lembap pulak kan, tp takpe, as long as bila bukak fb ada notification, bila bukak blog tengok kawan2 semua update aku SUKA. it easier for me to know wht they do, where they go, wht is interested activity they did without me... heheh kan kan. takpe, make sure next week aku nak balas dendam mari kita keluar bersama2.


rasanya not too late to say am happy been home. I mean rumah sendiri, because rumah terbest ialah rumah sendiri, kan. semoga semester depan akan lebih bermakna since I decide to stay at home je, ulang alik. habiskan duit isi minyak kereta. nope la, its just I've been bored to rent house, I love my room, I love to be with my adik beradik, nak marah ke nak gaduh senang, sebab lepas dua tiga saat akan berckap balik, differ from friend, sebab aku ni jenis tak suka lepas walaupun aku tahu benda tu tak baik, tapi aku tak reti, aku cuma reti buat expression muka je bila ada problem. so the best solution is tinggal je kat rumah, seronok dengar mak sendiri marah daripada dengar orang lain mrh kita. betul tak..


berbalik kepada tujuan asal am here to tell people about body checkup yang aku buat 2 minggu lepas. actually aku telah interfere dalam sesi eja dengan promoter produk kesihatan tu, it was at tesco sungai petani baru, dia propose eja untuk buat test blood, weight, metabolism and mcm2 la, and tak lupa water dalam body kita. emm aku ni dengr je pasal weight memang kalau boleh nak lari jauh2. I hate timbang.

so lepas dia dah check eja semua, dia pun bagitau condition badan eja and aku tiba-tiba tertarik nak tahu condition badan aku umur berapa.


check punya check. hahah. am so proud to be me now. water dalam badan GOOD. Paras yang sangat baik, siap kena puji aku mesti rajin minum air masak, memang. okay berbaloi la selama ni aku minum teguk berbotol2.

fat? terkejut tak kalau aku bagitahu, orang tu kaata aku tak ada lemak tak tepu. means semua lemak aku ialah lemak yang berguna. dekat perut aku tu bukan lemak dia kata, thats isi. wah wah aku excited kot.

tulang? KUAT. sangat fit katanya. adoi betul ke apa yang keluar dari mulut dia ni.

metabolism??
cuba teka metabolism aku umur berapa. dengan bangga nya aku punya badan ni sebenarnya umur 17 tahun. hahah sweet seventeen weh.

aku pandang eja and was like haha, you can be my mum because eja punya metabolism jeng jeng jeng.. haha takpayah habaq la. sensitif.

so, aku pun cakap, tapi kenapa berat saya berat? haha. soalan agak bodoh disitu. yelah, aku jogging ber round round.. minum air bergelen-gelen, tapi bila timbang susah sgt nak turun, kadang-kadang bila orang tegur aku kurus, aku timbang kan, berat still sama.

dan jawapan yang aku perolehi ialah.
aku berat tulang. dia kata tulang aku besar, tak boleh nak compare dengan orang tulang kecik. mereka nampak kurus tapi tak sihat sebenarnya. hehe. lepas je dengar orang tu cakap macam tu memang sikit pun aku tak diet dah sbb she said my weight can't loose anymore, means dah stop and maintain mcm tu. so dia pesan jangan risau, sebenarnya kita tak boleh measure body kita melalui berat.

okay that's all membebel for today. so nasihat aku, start lah minum air byk banyak. air putih ye, bukan air bercolour tu.

tak sangka usaha aku selama ni berhasil. walaupun berat tak turun, tapi aku sihat. Alhamdulillah. :))

2 comments:

ceksumolek's said...

berat camnan pun asal sihat ok la tuh.. ^__^

afiqa.z said...

hehe, betul tuuu:)