Tuesday, June 8, 2010

pesan pesan

apa benda yang buatkan kau rasa macam tak best? kalau aku, aku rasa tak best bila tengok kawan-kawan sedih, susah hati and tak dapat nak tolong lagi-lagi dalam masalah percintaan. kau tahu kenapa. sebab orang bercinta ni kita susah nak menjangka, aku sendiri pun kadang-kadang mcm tu, tapi kalau boleh aku taknak tengok kawan aku menangis dan nampak murung disebabkan pakwe mereka. ceh guna perkataan pakwe, mcm time sekolah. yes disebabkan buah hati mereka. memang ramai yang minta nasihat aku bila ada masalah, dulu aku rasa memang aku suka nak masukkan diri dalam perkara ni semua, tapi bila aku fikir balik, kita tak seharusnya libatkan diri kita tentang benda yang berisiko ni. benda ni risiko kalau kamu semua sedar. so cara terbaik ialah mendengar je lah. sebab kadang-kadang bila bergaduh, si girlfriend ni bukan main ayat kutuk2 boyfriend dia, tak pasal-pasal kita pun terkutuk sama macam lah kita ni kenal lama sangat dengan boyfriend dia. lepas tu tak sampai 1 jam mereka dah berbaik? berbaloi ke dengan air mata and kata-kata kesat yg si girlfriend tu dah luahkan. dan kita pulak macam people in the middle yang macam alamak tadi aku pulak yang bukan main over menambak-nambah keburukan boyfriend dia.

so lepas apa benda yang berlaku dalam kehidupan seharian kita rasanya lebih baik kita menjadi pendengar sebab tak nak terinfluence dengan benda-benda ni. pasal mereka bergaduh, kita pulak tiba-tiba ada bad image towards pasangan kawan kita ni.

dan nasihat aku lepas ni satu je. bersaabarlah, tabah lah ataupun paling panjang is, what the best for you will be the best for me, or things happen for a reason. itu je
sorry la kalau ayat2 ni terkeluar kerap kali dan meng-annoying kan certain people. but we need to be save play. dah besarkan. simpan je cerita masing-masing. simpanlah air mata kita sebab masa akan datang lagi banyak kesedihan dan kegembiraan kita perlu gunakan air mata tu. pendek kata mulakan untuk sayang diri sendiri dulu daripada nak tunjukkan sayang pada orang lain lebih-lebih.

p/s: pesanan di atas adalah peringatan for myself also. not only to show am the good person to give advice but, frankly its for me and please remind me if am forget.

2 comments:

Unknown said...

i love u dear....hehehhehe<3

afiqa.z said...

I love you more dear lop lop hehe