Saturday, April 25, 2009

study vs work

selepas business selendang,aku dan pulah cuba membuat perancangan untuk business lain.tapi tak tahu product apa pulak memandangkan ekonomi poket aku dan dia semakin menampakkan kesan yang agak membimbangkan.sampai kawan ajak tengok cita bohsia pun tak mampu.so tgk iklan jelah.lagipun aku sebenarnya bukan minat sangat tgk cita macam tu.ceh takde duit sume tak minat,tak suka.padahal jiwa meronta2 nak join dorang.tolong2.takpelah nanti ada rezeki boleh tengok ye pika.sedap kan hati.huhu..
emm kitaorang plan nak bukak kedai makanlah.jual nasi lauk2.aku yang masak?HAHA..
aku pandai masak okey.jangan pandang rendah pada orang yang rendah ni.aku sekarang pun dalam delima nak sambung study ataupun nak kerja je..aku dah tak sabar nak cari duit sendiri.bagi duit kat adik2.aku tak payah minta duit umi ayah lagi.aku kesian dengan mereka.hurm aku nak kerja.tapi kalau sambung study pun 2 tahun je.umi cakap sambung dulu,nanti dah kerja mesti dah malas nak belajar.
aku pun tak tau dari mana datangnya minat berbusiness ni.mungkin dari ayah aku ataupun aku dilahirkan untuk mencari duit dengan berniaga.
sekarang ni aku tengah buat research tentang masakan melayu dan macamana nak bagi sedap.sambil mencari resepi sambil terliur aku tengok makanan kat sini.aku nak minta pandangan dan nasihat dari orang yang berpengalaman pasal masak2 ni.tapi siapa ye..

sekarang ni aku menunggu untuk menghabiskan lagi 2 paper je.lepas tu aku dah takde kat sini.kalau ada rezeki sambung le kat sini.
dalam minggu ni aku tinggal sorang kat rumahhousemate aku balik rumah.so aku boleh bermaharajalela tengok tv kat bilik dia.besh2.hehe.
dan aku pun selalu la nampak muka aizat af tu kat tv.admired pulak tiba2 suara sedap gla.dan yang paling penting menjadi tanda tanya macamana dia boleh kurus.aku nak jugak.aku dalam proses mendietkan diri aku.tengoklah nanti sebulan aku mesti boleh pakai saiz s.HAHA...
silap2 boleh pakai baju adik aku,nadiah.HAHA..

sekarang ni.afiqa zainuddin,sila la focus kat study dulu ye.janganla pikir sangat pasal business.kalau ada rezeki tidak ke mana kan.tuhan tu adil,dan penyayang,dia akan bukak jalan untuk hambanya yang dalam kebuntuan dan tidak akan membiarkan mereka tersadai tanpa hala dan tujuan.

last sekali aku nak share dengan korang.sesiapa yang tak tengok lagi filem talentime,pergi la cari cd kat mana2 cubalah tengok.aku yakin korang akan mengalirkan air mata..sebenarnya aku tak tahu pun feeling aku sekarang.aku cuma sedang tengok tv dan ada iklan2 dan aku macam empty.fuh.

No comments: