Saturday, March 26, 2011

Sticky post.

kemurungan untuk beberapa ketika.


Hye assalamualaikum.

Semalam mood aku kurang baik. ntah la, rasa ralat. tapi takpelah. sebab aku rasa aku memang kena terima.

Next week, plan nak pergi amsterdam terpaksa di batal kan. sebab? ada minister datang, so MATRADE take part in this activity. aku dah beli tiket weh. Ilya dapat pergi sebab dia excuse, dia memang dah habis practical end of this month. So dia dapat la pergi, aku? masih di paris.

Serious, masa bos bagitahu aku kena involve, aku dah macam. HOMAIGOT. kelam dan nak jatuh jantung,sebab aku dah tanya marketing officer aku either aku involves ke tak? dia kata tak. so aku pun beli ticket ke Amsterdam next week. tapi tak jadi pergi. aku pretend happy. tarik nafas.


kan dah besar, takkan nak menangis pulak kan. but it take me quiet sometimes to heal that feeling. I'm sure, that might be something good reason behind this. itu jelah yang boleh buat hati aku tenang pun.

lepas tu kan. Semalam punya kes, aku balik rumah. tiba-tiba tak ada orang. and aku memang tak ada kunci rumah. So, tengok HP. Farah msg, dia keluar dalam pukul 7.30 balik. hmm, takpelah, lagi pun tak sejuk, aku duduk kt luar. Ilya tak balik, dia balik lambat hari tu. so di kesempatan yang ada, aku termenung sorang-sorang. mengenang kan hari-hari terakhir aku ada kt sini.


Alhamdulillah, aku di beri peluang dan rezeki untuk buat internship kat sini. dan di tanggung sepenuhnya. yet, my flight ticket is MAS, Which I don't have to transit. it direct ticket. itu salah satu yang aku rasa aku bertuah sangat. student lain yang buat internship luar, transit sampai 2-3 tempat.

bila aku teringat aku tak dapat pergi amsterdam tu, memang sedih, tapi bila aku teringat ayat ni


''LIFE IS TOO SHORT TO BE REGRET FOR SOMETHING THAT NEVER GOES RIGHT, STOP HOPPING FOR SOMETHING THAT WILL NEVER HAPPEN, DON'T BLAME ANYBODY FOR SOMETHING THAT HAPPENED IN THE PAST, LET IT BE, SOMETHING BETTER MIGHT WAITING YOU IN FRONT. ALLAH WILL ALWAYS HAS BETTER PLANS FOR YOU, ALLAH KNOWS WELL''

itu je la. sebab betul jugak, hidup ni kejap je. contohnya, macam bulan-bulan lepas, aku mengadu itu ini, aku mengadu sejuk sangat, kulit rosak, rambut rosak semua benda tak kena, sampai la sekarang, I manage to go through all those things. sampai hari ni. dan aku ada beberapa minggu sebelum balik Malaysia. macam tak percaya boleh go through semua ni. betul. semua benda jadi ada hikmah.




kawasan rumah aku. aku termenung pandang awan. time ni dah pukul 7. teringat umi selalu pesan, magrib tak elok ada kt luar rumah, time ni syaitan berkeliaran. hmm dah lama tak dengar azan. 3 bulan tak dengar azan. lepas tu aku terfikir. benda ni tiba-tiba je tau, kat Paris ada hantu tak? maksud aku, ada tak orang kena histeria ke, kena sampuk ke. and kalau dorang kena sampuk kan, macam mana? sebab kalau kat malaysia, ramai ustaz2 ataupun dukun melayu kampung. kt sini macam mana? macam tak pernah dengar pun kan?



okay, tanda hari. oh 5 minggu lagi tak lama. huhu. I'm gonna miss everything



okay. tak sah kalau tak snap picture sendiri. selamat kutuk PUAN uyun :)


okay, buka diary, menghayati detik-detik terakhir kat airport time semua orang hantar aku. tiba-tiba ada seseorang peminat minta bergambar. hehe. ''LET'S BE HONEST'' apakah itu? hehe

macam mak kehilangan anak. pulanglah anakku! ibu menunggu-MUNG



till the next post.

Love & Hugs PIKA,

2 comments:

Izyan Masri said...

ohhmaiigodd.header tu gambar uitm s.a,kat belakang tu my classmates.:D

afiqa.z said...

yeke. yang mana satu classmate you? hehe :)