Friday, March 5, 2010

sedikit tentang hari yang lalu

Apa je yang berlaku dua tiga hari ni. semalam dan hari sebelum semalam adalah hari busy aku dan housemate aida dan fat. yelah start berniaga hari rabu petang. balik dah malam. esoknya aku ada presentation. slide memang awal-awal2 aku dah prepare dan eja tinggal fotostat lepas tu bagi untuk 1 class. last2 minit 2 jam before class eja call bagitahu slide aku salah tajuk. group kitaorang sepatutnya present chapter 4 tapi aku yang agak jauh ketinggalan ni selamber je buat chapter 1. kenapa eh. adakah aku lame or lampi atau time lecturer cakap aku pun bercakap kat belakang. sumpah kelam kabut gila time tu. mana nak dan buat. fuh ada yang pergi class kurang wangi hari tu. berpeluh peluh class tingkat 4 plak. sampai-sampai UiTM cari parking pulak full sebab dah banyak khemah bukak so aku time tu buntu sangat nak parking kat mana sebab rushing sangat yang teramat.

Disebabkan tension tu melampau. aku memang nak muntah. terasa nak terkeluar semua dalam perut. sampai-sampai class je yang dah lewat setengah jam tu, lecturer dengan kawan lain dah tunggu. sesungguhnya aku harap ini akan menjadi kenangan pertama dan terakhir aku kelam kabut macam ni. time present pun tercungap-cungap tak cukup nafas. peluh jangan nak kata. basah baju. muka aku dah macam makcik goreng ayam dah.

tapi aku rasa ni pengajaran untuk aku yang akan buat aku ingat sampai bila2 pun. sebab kalau benda ni tak jadi aku akan rasa 100 per cent confident dengan apa yang aku dah buat tanpa nak kena tanya group yang lain. emm bukan aku tak nak tanya. tapi farza memang busy dengan organize futsal dia. eja pun busy dengan dengan dia. dengan apa? eja jawab sendiri la. hehe. so aku rasa aku ada masa lebih biarlah aku buat sorang. tapi malangnya aku yang malang.

tapi kan. macam eja suka cakap bila ada benda terjadi. jadikan benda tu pengajaran supaya next time kita beringat. tapi bila tension sangat rasa macam tak nak belajar. nak duduk rumah baring baring tengok tv makan tidur and rotate benda yang sama hari-hari.


dan sekarang memang agak sibuk. petang lepas asar dah kena angkat2 barang pergi uitm bukak gerai. malam dalam pukul 11.30 baru sampai rumah. susahnya nak dapatkan customer walaupun baju harga rm5 je. kenapa? sebabnya."eh taknak la kalau baju bundle, nanti gatal-gatal" oh yeke. macam tu ke. orait la. sorry la kalau baju yang dijual ni menyebabkan penyakit gatal-gatal. sorry ye. lepas tu esok adik gatal datang lagi beli 2 helai. eh dah baik ke. hehhe. thanks adik.

hehe. customer macam macam. sabar kena banyak. tarik nafas kena dalam-dalam. ada jugak customer yang baik and okay jugak. terima kasih ye korang. baru rasa betapa susahnya nak jadi senang. bukan senang nak jadi senang. baru rasa maacam mana nak cari duit. lepas ni jangan boros boros.


Tiga owner gorgeous bundle gatal



Abang baju oren orang kuat nasi lemak cinta sayang. dan 2 orang pekerja terlatih.


ps: yang lain nanti update lagi. tenaga dah kurang ni. kena tutup mata dulu. nite.

No comments: