Tuesday, September 29, 2009

antara angan dan sedar

kejap-kejap, aku kena siapkan assignment dulu, kemudian aku akan rewardkan diri aku dengan menulis luahan hati. sebab aku terlalu adddict bila dah dapat pegang acer ni. kejap ye..
sekejap je..
sabar okay..
kau kena siapkan dulu kerja yang harus disubmit next week..
tapi kena buat awal sebab next week ada 2 test..
sila lah siapkan dulu..

--------------------------------------------------------------------------------------------------

selepas 3 jam berhempas pulas memerah otak mengarang ayat siaplah marketing plan part aku. siap buat ayat je tak menaip lagi, tak pe, malam ni masih ada masa. biasalah habit student tak boleh dihilangkan, masalah penangguhan buat assignment, tapi kalau penangguhan duit ptptn masuk dalam acc kita marah pulak kan. hee

pertama

so here aku just rasa masa sangat cepat berlalu and aku seakan merasakan ia melintas depan aku macam angin tau. cepat, pantas dan meninggalkan kita dengan pelbagai perkara yang kita tidak menyedari ada perubahan telah berlaku.
mungkin perubahan ke atas rambut kita, perubahan boyfriend, girlfriends and some of our friends also change day by day kan. macam sekarang aku ada penambahan kawan2 baru bila masuk degree. dan aku realise some of my friends dah tukar bf dan ada yang tak ada bf pun dah ada bf. okay..itu in term of boyfriends, in term of perangai attitudes and character lain pulak..
dan macam2 lagi perubahan kita yang kita tak sedari.

aku sedar hari semakin laju. masa 24 hour tu macam 2 jam je. tak cukup, dan macam madam Alauyah kata, if we got 34 hours, do u think its enough for you?? and aku macam biasa dalam hati je jawab.. tak..tak akan cukup.

yes..firts of all aku happy dengan hubungan baru nur fatin nadia dengan afiq othman. so hopefuly they will achieve what they need and want in their life by both party. because both of them has fail in the previous relationship with both partner. okay jgn cakap lebih2 nanti kena HENTAM. hee. so I doakan U bahagia ke akhir hayat. kita dah nak mencecah 22 next year, so I think it is the rite time to spend your time and moment with somebody who really appreciate and honest with u..and please accept your partner for who they are. tak kisahlah gemuk, kurus, hitam putih, kerinting or lurus, its does't matter babe. the important is how You treat partner and how are you be treated by he or she. itu sahaja. try to understand and be toleranted and also be apologise and also and many-many also you should apply in the new relationship. it is the beginning process to know each other. macam fatin suka cakap, "share the best with the best" haaa..
its the rite words..

and for those who are still in the single title. sabar. ada hikmah disebalik kesingglelan anda. banyak sangat hikmah. tak nak comment byk2 sebab I pun tak perfect plus I tak nak orang kata I ni pandai nasihat orang tapi I pun buat kan.
(eja sila jangan terasa sgt: kisah jalil dulu2). study first. and bila korang dah berjaya dan maintain baru jodoh akan datang dengan perlahan2. ehem2..

and untuk kawan2 yang baru putus cinta, ayat biasa yang biasa sgt digunakan ialah bersabar.
dia mungkin bukan untuk anda. jalani kehidupan seperti biasa kerana kebahagiaan akan datang dengan menikmati setiap saat dalam kehidupan.

dan kepada yang dah lama menjalani kehidupan bersama yang tersayang, cuba pertahankan hubungan. jangan ego dan pendek akal. ini aku tujukan pada diri aku jugak. aku tak nak tukar partner lagi. kalau diizinkan tuhan biarlah dia sahaja sampai bila2. peritlah berputus cinta ni kan. so jagalah hubungan yang ada ni dan hargailah orang yang menghargai kita rather than keep pretend people or friends yang nak take for granted to us. jangan sila pilih kawan. sekali lagi pls terasa sesiapa yang deserve for it. kawan mmg ramai. tapi nak cari yang betul2 boleh terima kita dan bukan kawan dengan kita for other purpose SUSAH.

kedua

dalam perjalanan masa yang cepat aku tak sedar aku dah lama sangat tak contact and keep in touch dengan rakan2 yang dulunya banyak tolong aku. kawan2 yang selalu bawak aku keluar jalan2. selalu calm kan aku bila aku gaduh dengan cinta monyet aku. kawan2 yang selalu bawak aku pergi mandi manda bersuka ria. mereka ialah nizam dan mamat. dua2 dah 23 tahun. dan aku selalu lupa birthday dorang dan mereka tak pernah lupa untuk wish birthday aku. sangat sedih sapa dapat kawan macam aku yang mmg susah nak ingat tarikh birthday orang. hmm..
hari tu nizzam calll dia kata "oh kau tukar number tak bagitahu ek, aku ni tertnya2 kenaapa msg tak delived pa suma" time tu aku mcm ternganga dan tepuk dahi kejap. alamak aku lupa. actually words lupa itu menyakitkan so aku gantikan dengan ayat "aku dah send number baru aku tapi maybe line tak okay time tu, kau tak dapat kot" senyum sorang2..
sorry rakan2 lama. aku tak berniat nak lupakan korang. maybe masing2 ada commitment. betullah kata mamat, aku akan cari dorang bila aku sesat jalan. lawak jugak kalau ingat, setiap kali aku sesat jalan kat KL or nak cari jalan kan, aku akan terus teringat nama mamat dalam otak aku dan aku akan call dia...
sampaikan suatu hari aku call dia sebab nak bagi borang kerja pada dia sebab dia pun belum dapat kerja tetap.. belum sempat aku cakap pape dia dah tanya "ko sesat kat mana pulak ni"
time tu nak kecik hati pun ada tapi tak bolehlah sebab mmg salah aku. so aku admit..
alah...korang pun dah busy dengan hal masing2 kan,
sorang lagi yang aku rasa sangat tergamak aku telah melupakan ialah tasha. dulu bukan main rapat kan eja? emm aku sebenarnya nak hang out dengan dia, jumpa datang rumah. tapi hari2 ada class and weekend pun ada hal, emm makin lama kita pun makin jauh dan u pun dah ada kwan lain. nanti next sem U dah tak ada I mesti lagilah langsung tak jumpa U, bila lah agaknya kan. tasha kawan yang baik. walaupun first perception aku masa tak kenal dia dulu teruk, tapi bila dah kenal, dia okay sebenarnya. sangat okay. dia adalh teman diet aku. berkongsi idea tentang kolestrol, berat badan terkini dan sapa lagi banyak work out hari2..hee..
I akan terus ingat gelagat U makan tasha, sebab U adalah satu2nya mempunyai cara makan dalam berjuta. sebab tu I sayang u
heee

dan satu lagi, tentang kak warda. seorang yang agak close dengan aku. aku ulang, SANGAT CLOSE. which someone I can share and talk everything to. and shes like my advisor when im in delemma .tapi lepas kahwin dengan cousin aku dia dah tak macam dulu. okay tak apa, aku sekali lagi memahami keadaan, dia dah ada khalif danish yang mencecah 4 bulan. dan sekarang dia pun buat part time lecturer besides be the executive in business development department in PROTON. so kena jadikan dia role model sebab dia baru 23 tp dah ada kerja tetap dan ada sebuah family. bila aku call dia selalu tak angkat, okay aku tak berapa terasa, tapi bila dia ada depan mata aku, dia sibuk salin pampers, tukar baju baby,bagi susu and right paper student dia, aku dah rasa sekarang semua dah berubah, dia dah tak duduk dekat2 dengan aku dan tanya hows study? hows boyfriends? dia dah tak begitu. even senyuman nya sangat mahal. kurangkan senyuman untuk jimatkan tenaga kot. hee.. tak apalah. people change, I just want u to know I miss my kak warda...)):


No comments: