Friday, September 11, 2009

Dalam Uitm pun ada penjenayah

Apakah perasaan anda sekiranya anda baru lepas memwidraw duit dari ATM sebanyak rm200 depan Uitm dan anda un pergi ke library. anda terlupa nak bawak masuk wallet dalam library. anda tinggalkan wallet dalam beg anda ditempat letak beg student perempuan. dan tidak sampai 5 minit anda ambil buku untuk dipinjam dari library anda pun keluar dan mendapati wallet anda telah tiada dalam beg tersebut.

dan pihak library memberitahu bahawa pada minggu ni telah ada 3 kejadian kecurian dlam tempat letak beg student perempuan yar tuan2 dan puan2.. buka tempat beg student lelaki. ada juga segelintir yang berperangai buruk. kesianlah pada sesama kaum. mungkin anda tak tahu background wallet orang yang anda curi barang mereka itu mungkin salah seorang anak yatim piatu. yang cuma ada wang itu untuk digunakan membeli keperluan sebelum hari raya.
ish2 tarik nafas panjang je aku. takpelah eja pun dah kata maybe tak ada rezeki dia. ayat biasa dia ialah learn from mistake. kalau tak jadi tak akan beringat.

yes eja seorang yang positive wallet hilang masih mampu tersenyum dan tergelak walaupun saya tahu anda sangat kecewa..

kepada semua geng2 pencuri tu kan. anda fikirlah dan letakkan diri anda ditempat orang yang kehilangan. mungkin suatu hari nanti akan akan kehilangan benda yang paling berharga pada diri anda contohnya tangan anda ke kan. haaa... macam mana. kalau tak hilang tangan maybe hilang harga diri.

No comments: