Monday, May 16, 2011

next journey begin





Okay afiqah, terima kenyataan kau sekarang ada kt Malaysia. dah balik negara sendiri. dah habis study. dah hantar thesis. dah boleh mula kan step and berfikir mcm mana nak cari duit sendiri.


Memang...





Aku dah start kerja. dan bangun tidur pagi tadi, dan sejak dari malam pun, aku dah fikir, inikah jalan aku? betul ke apa yang aku decide ni.

Ini ke masa depan aku? aku percaya dengan diri aku. tapi aku percaya orang sekeliling tak percaya dengan aku.

dan sebab tu aku rasa gusar sedikit.

Dan dengan sebab itu aku rasakan aku harus buktikan sesuatu. sesuatu hasil.


Aku faham mak mana tak risau kalau anak dia yang dia dah penat2 hantar jauh2. tiba2 habis belajar nak kerja freelancer jual Insurance.


Aku rasa lebih sesuai aku panggil ini business aku, macam kak haniz cakap, ini adalah business kita. macam bos kat office aku cakap, kita yang generate income, kalau kita tak kerja, tak ada income, kalau tak cari client, tak ada income. aku nak start business jual beautiful premium, modal nya aku tak ada. jadi, ini jalan terbaik aku. Maybe,



Itu buat aku puas. dan hasil nya?

Beri aku masa setahun untuk aku buktikan aku boleh dalam bidang ni. resultnya, kita sama2 tunggu apa akan jadi dengan aku satu tahun akan datang. Kalau aku gagal, aku gagal setelah mencuba, bukan aku ni degil tak mahu dengar cakap mak aku,


Cuma, bila dah besar ni, kau tahu apa yang kau nak. kau tahu apa yang kau cuba buat dan ingin capai. walau sejauh mana kau terangkan pada mereka, mereka tetap tak faham. kecuali ayah. ayah tak pernah bersuara pun bila aku cakap aku nak start full time buat kerja ni. sebab ayah pun buat business sendiri, ayah pernah rasa jatuh bangun dalam dunia business. dan kepahitan itu terpaksa ditelan, dan kemanisan itu kadang2 boleh dipamirkan dan orang sekeliling boleh menilai dan sama2 rasa kemanisan itu.


Or tujuan aku lebih kepada awareness how important the medical card in your life. hmm


Terima kasih atas tunjuk ajar, sokongan dan rejection anda. itu semangat aku.

3 comments:

n a d i * said...

PKA...
lama x dgr cte

semoga berjaya dlm ape je yg kau buat.

friend forever

:)
nadia

amalina padang said...

good luck pika..
kite je paham diri kita so kita buat la apa yg kita rase kite suke..sebab esok2 kite juga yang tanggung akibatnye..kesimpulannye semua pasal kite..org lain cume boleyh tengok, lihat, tumpang gembira atau lontarkan kritik..itu je pon..huhu


NADIA!! mane ko weyh..nk tgk blog xleyh..xtau nk contact ko camne..huhu

Azfa said...

Go girl!
You control urself n your own mind.
Mothers biasa la akan risau, masa saya berhenti kerja di Citibank dulu pun my mum tak bercakap ngan I sampai seminggu..dia bukan marah, but she is worried. Mothers bukan tak faham tapi they are over worried. Relax... I bet she prays for ur success always!
As for org lain2, just biarkan. Be urself and just go forward! Focus on ur dai;y golas and then ur bogger golas. I've seen many people yg have done very very well in this insurance business, mula2 memang la penat, you faced with people yg perasan bagus, people yg akan decline to listen to ur explanation rudely, tapi jangan takut, those are the small challenges before u reap sucess!!

All the best girl!
Am so proud of u,
Azfa