Tuesday, February 15, 2011

sepatu kuh


soldes soldes?? kau faham tak? maksud nya sale. sumpah aku pun buta huruf tak faham apa-apa.



2 minggu lepas, aku keluar dengan Aurora, student from Hongkong, keluar jalan-jalan sebab nak ushar kasut, kasut aku dah kopak sebab jalan banyak sgt. lebih dari 5 km sehari aku rasa aku berjalan. al-maklumlah, duduk paris mana nak dapat driver aku ambik and hantar pergi kerja. (okeh sejak bila kau ada driver?). dan aku end up dengan tak beli pun sebenarnya. aku window shopping je.

memang aku tak beli, sebab aku sayang duit. dan dalam otak aku, bila nak beli apa-apa, mesti nak kena darab 4. apa hal sekarang? habis semua aku nak darab, air mineral 1.70euro. darab 4. bapak mahal gila air mineral botol kecik je pun. itu pun aku beli sebab nak masuk toilet, nak kencing tak ada air, so sebab kau nak buang air, kau terpaksa buang duit jugak. memang costly hidup kat sini.

Dan kalau boleh, kalau nak beli kasut, aku tak nak cari kasut yang murah, sebab aku takut tak tahan, lepas tu bila rosak, aku kena beli lagi. nanti habis lah aku. kena tuduh menyalahgunakan duit uitm bagi. macam mana?

so akhirnya aku buat keputusan aku tak beli kasut pun.

tapi bila pergi london last week, aku beli kasut, agak mahal bila convert duit malaysia. tapi takpelah, aku fikir once in life time and aku tak nak beli-beli dah. cukup lah barang aku dan barang orang lain yang orang order suruh bawak balikk. dah berat gila aku rasa ada possibility bag aku lebih dari 25kg. sumpah tak tipu.


Dan ikhlas dari hati ni, since aku duduk sini, aku dah beli 3 kasut which semua kasut aku tu ada masalah mereka tersendiri. satu kasut tu, memang bila pakai sakit kaki, sebab high heels (cari pasal lol pakai high heels dah la jalan jauh) leps tu aku dah simpan dah. balik malaysia nnti baru boleh guna.

yang satu lagi tu, bila pakai, tak sesuai dengan weather, so habis kaki merekah, sebab kasut tu tak tutup kaki smpai atas. (sengaja tau!)

dan yang terakhir, sangat selesa, tapi riwayat tak panjang. dah kopak.

So, conclusion, aku mmg tak ada niat nak beli kasut banyak-banyak. sebab aku bukan peminat kasut macam amalinapadang and faezahsamsudin. kalau dorang, jangan cakap la. nampak kasut macam nampak makanan.

okay, till the next post. aku tak sabar-sabar dah nak balik rumah aku ;)

No comments: