Friday, February 11, 2011

lagi-lagi KUCING. ;






Hello and Assalamualaikum people,

hari ni aku demam, dengan sebab tu aku off. tak kerja. selama aku start internship, aku tak pernah ponteng kerja lagi.tapi hari ni aku cuti. tapi bukan consider ponteng la, sebab aku demam.

bila demam kt tmpat orang ni, mula la nak ingat, ohh sedap nya bubur mak aku buat, ohhh sedapnya bubur opah aku buat, ohhhh sedapnya bubur pulah buat..

bila dah jauh baru terasa nak ingat semua benda. tolonglah cepat-cepat baik sebab aku tak suka melepakk je mcm ni,

BTW, aku rindu kat semua benda sekarang. semalam chat dengan jiji, dia kata semua kucing-kucing kita dah kurus, diaorang makan makanan tak ada brand. tiba-tiba aku rasa sedih je, kucing2 tu dah biasa makan Royal canin, tiba-tiba terus tukar makanan, SEDIH okay..

adakah sebab tu aku demam?

bila kau dah bela kucing, baru kau tahu macammana sayangnya kita ni, manusia terhadap binatang.

sebelum ni, aku tak ada kucing, bila kucing datang me-meow-meow kat aku kat kedai makan, aku tanpa belas kasihan, curah je air kat atas badan dia.

paling kejam aku sepak je kucing tu..

kejam tak aku?

tapi sekarang, bila aku dah ada kucing sendiri kat rumah, yang mana aku sayang sgt kat diaorang, bila ada kucing datang kt aku, aku dah tak sampai hati nak buat macam tu, sebab aku selalu fikir..

kalau lah orang lain buat benda yang sama kt kucing aku. sedih okay!

tapi pernah tak kau orang tahu, riwayat kucing ni lebih pendek dari manusia, dan kau akan tengok kucing kau lahir, dan mati juga.

maksudnya macam ni,

kucing kau lahir lambat dari kau.

tapi belum sempat kau mati,

kucing kau dah mati..

sebab tu la ada kawan aku cakap dia dah fed up bela kucing, sedih kalau tgk kucing mati.


ohhhh tak sanggup.. serious, lebih baik kalau korang nak mati, mati dekat tempat lain. jangan mati depan aku.

sebab kan aku rindu sangat kat korang, aku buat entry ni sempena aku rindu kat korang. walaupun sebenarnya aku tak berniat pun.

izinkan aku duduk atas muka kau. sebab aku geram gila tgk kau IKO.

No comments: