Friday, February 11, 2011

dreaming girl, eh dreaming woman ;

pernah tak kau orang terfikir, apakah diri kau orang for 10 years later?

hehe, habis lah-habis lah afiqa dah start nak berangan confirm entry ni panjang berjela-jela.

okay ready?

kalau aku kan, sekarang ni, sebab aku tgh sorang-sorang, aku terbayang kan, aku ada family sendiri.

10 tahun akan datang? jap aku bayangkan, time tu aku berumur 33 tahun, tinggi masih sama, berat aku mungkin dah meningkat ke 60kg. muka agak matang dan kusam dibawah mata. hehe

atau-atau..

10 tahun akan datang? ketinggian masih seperti sekarang, berat badan aku ialah 45kg. wow solid macam anak dara walaupun anak dah 4.

gila ke? setahun satu anak kau. mampus.

haha.

tak tak, aku cuma fikir, apa aku kerja lepas practical ni, aku dan orang lain pun mesti idamkan kerja yang tetap, gaji yang membantu dan menampung kehidupan kau. supaya bila kau makan tu tak ada lah tercekik-cekik.

harapan aku, by 10 years later, aku dah ada income 6 angka. rumah sendiri. kereta yang dah habis bayar. dan menampung adik-adik aku belajar.

dan dengan umur 33 tahun tu, semestinya aku dah ada family sendiri (acehhh kau bab2 kahwin mmg paling LIKE) hehe. aku selalu terfikir, siapa lah husband aku, berapa orang anak aku? tapi mengikut ramalan amalina, menggunakan satu cara yang 60% betul. anak aku 6 orang. 5 lelaki dan the youngest is girl. fuh peluh-peluh nak kejar 5 orang lelaki tu. takpe takpe. jangan kembar 5 lelaki sudahh. rezeki tuhan yang tentukan.

walaubagai mana pun, harapan aku yang satu tu, aku harap aku mampu laksanakan, tak pernah putus doa aku. sebab aku nak tgk mak ayah aku senang tak fikir pasal duit lagi, so, aku pulak. please ask me for money. aku nak macam tu. and aku nak jaga diaorang. insyaallah.

walaupun aku bukan anak yang baik dan mak aku agak gagal mendidik aku menjadi manusia yang baik seperti mana mak ayah UYUN berjaya mendidik beliau, tapi aku yakin, mak ayah aku tak pernah gagal menjadikan aku manusia yang mengenang jasa dan pandai menghormati orang lain. mereka tak gagal lagi untuk mendidik aku, supaya menjaga perasaan orang walaupun perasaan aku sendiri terguris. itu je. (dah lama tak cakap pasal uyun, mesti berderau je darah dia sebab chatbox aku dah tak ada, dia tak boleh nak kutuk aku secara tiada identiti)

dan pernah tak kau orang terbayang dan terfikir mahupun berangan kan, macam mana muka anak-anak kau orang? haha. sebab bila aku tgk muka adik beradik aku, saling tak tumpah semua macam ayah aku. tapi muka aku, bila dah besar ni, sebiji muka mak aku pulak. hmm macam mana muka anak aku nanti agak-agaknya.

do you have any idea?

ehem-ehem..


mesti comel kan.

comel gila..




macam sape??



teka la..




okay boleh stop teka, ni pika's junior, special edition. pika male version. COMEL?


Okay till the next post, love and hugs.
Pika ;)

No comments: