Wednesday, February 9, 2011

Farid, Farah, Faris& Farisha

Hello and assalamualaikum people.

its been quite a week I haven't write anything. emm dh macam ayat biasa kalau aku nak start update je kan. haha. seriously, life getting busy and meaningful around since I've been move to new place where one married couple ask us to stay with them. Alhamdulillah, I'm blessed I can stay with them and feel safer if I compared to my old place.

students kat rumah lama tu semua okay. cuma tak selesa if toilet, dapur semua share, and aku tak makan apa dorang boleh makan. faham-faham lah kan, tapi for their belief HALAL is when we see there's HALAL logo in restaurant. itu je, yang lain memang susah nak explain. nanti aku pulak yang confuse sebab aku pun tak berapa mahir bab-bab mengajar ni. tapi di ulangai, mereka okay, baik dan friendly sebenarnya, indeed, they're start the first moving to approach me. hehe. ask what is my name, where I'm from and why I look shy. but they understand typical shy Asian people.

okay, cerita pasal tempat baru. rasa bertuah, rasa bersyukur and tak tahu nak balas budi dorang ni macam mana, sebab Farah (isteri tuan rumah) selalu masak kan kitaorang (aku dan Ilya). siap ketuk pintu suruh makan malam. ajak kitaorang keluar, belikan extra bantal and comforter. yet, kuatkan heater sebab aku sejuk (yang ni aku agak-agak je sebab aku rasa rumah dia langsung tak sejuk, warm je, selesa gila tidur)

tuan rumah ni nama Farid, suami Farah, and mereka ada anak 2 orang seorang lelaki dan seorang perempuan. sumpah dah macam buat karangan bahasa melayu darjah 6. hehe. dan anak-anak mereka sangat comel, seperti ibu bapa nya juga. hehe




ni Farisha, umur 1 tahun dan berapa bulan, aku tak sure. tapi dia comel sangat,




Farisha dan auntie pika, umur 22 tahun 10 bulan dan berapa hari tak sure, tapi dia pun sangat comel kan. tertonggeng dah mcm boleh kena tendang sekarang.


area rumah tumpangan ku syurga ku. hehe




Farah&Farid, thank you so much, Allah je lah mampu balas jasa korang. Farid offer aku kerja dengan dia, since dia buat business kat Paris and buka office kat Malaysia. he asked me either I have job or not after finish my practical training. TAK ADA-TAK ADA. ehehee. "kau kerja dengan aku jelah tapi kat Malaysia lah" hehe
Ya Allah tak tahu nak cakap apa dah. korang baik sgt. ;(



dan paling tak lupa, Faris, handsome boy ni. aku berusaha keras nak dapatkan picture dia, ni jelah yang paling clear pun, hehe. hye handsome boy. (angkat kening)


dah lama tak update blog ni, tiba-tiba buka, follower aku makin bertambah. thanks korang. tapi serious blog ni boring. and tujuan aku ber-blog ni pun suka-suka. aku tak consistent update. tujuan asal blog ni just luahan hati yang kononnya tak nak orang tahu, tapi actually aku pun follow blog orang lain, baca pengalaman hidup orang lain. so no offense to know other's problem and how they solve it, besides love story and their experience through life as a human. and truthful speaking, reading people's blog make me more determine to be who am I now and later. sebab kalau korang nak tahu, bukan budak-budak umur sebaya kita je berblog, tapi auntie-auntie dan nenek kepada auntie-auntie jugak pun ber-blog. seronok baca.

and last but not least. just go through whatever coming ahead. life is about choice. AGAIN. be in the right track and don't look back as the past couldn't be return.

Love&hugs.
Pika.

1 comment:

Azfa said...

Glad to hear that u r doing GREAT!!!
YEs dear, life is all about choices and never ever look back!