Saturday, January 22, 2011

pasta made by pika

okay-okay.

assalamualaikum, since aku datang, aku makan roti je sebab tak masak, ambik initiative lain, masak kat office, memang kebulur time ni, dah 2 minggu tak ada heavy meal. memang tak tahan. so hari ni mari memasak pasta bersama pika. honestly aku cakap, dia tak sedap. rasa tomato je, tapi sebab aku lapar sangat, aku telan je.

this is Ilya, assistant chef. hehe

ini ialah chef, halimah jongang.

menu ialah pasta. okay, first of all rebus pasta ni air mendidih. salin-salin cepat, nanti lupa. secret recipe ni

lepas tu dah keluarkan pasta tadi, masukkan tomato sos masak dalam periuk bersama2 sos cili dan serbuk-serbuk tambahan yang ada dalam peti ais anda. cepat salin, dah take noted belum? nanti korang lupa... haaa.. tak tahu..


petua memasak aku ni kan, kena tutup muka separuh, mengelakkan minyak terpercik kena muka ke. haaa. macam lah aku guna minyak sekarang? takpe2, korang buat je, protection.


lepas dah masak, kena basuh periuk ni, kalau tak basuh, ada kemungkinan periuk naik atas kepala ya tuan-tuan dan puan-puan.

sebabkan kami berdua je, so meal for two person jelah. emm two is better than one. eh tibaaa... hahha

and last sekali, makan lah. apa lagi. aku dah lapar gila. dah la nak rebus pasta lama. memang tak sabar..

ilya, apa lagi? makan la dulu, esok kita tangkap gmbar lain.

hehe. kenyang dah. selamat mencuba recipe saya. jangan tak cuba :)

2 comments:

miezahashim said...

hye pika!!
nyum2 sdap weyh i tgk u punye pastaa tuh
haaa
nty nk try pulak
so cmne life skg??hope da ok
sedeyh laa miza if pika sedeyh
ceyhh tibe2 kn
tp ni seyess
terasa jugak when u sad..
be happy
igt mase bjalan kejap jea..
pejam celik pejam celik da ade kat malaysia..;p
good luck n take care..

afiqa.z said...

hye miza, pika dah okay dah, apa2 pun kena hadapi lah. emm, thanks nway, kenapa pika nak buka blog miza tak boleh? heheh