Friday, December 17, 2010

wheel chair?

I don't know whether is good or not to express my feeling this morning here.

sebenarnya aku sangat sedih. aku kerja seminggu, so aku tak tahu apa yang berlaku kat rumah, bila weekend aku balik, tgk ayah dah susah nak berjalan.

aku bawak ayah pergi hospital hari ni, dialysis treatment as usual, the saddest part is when he asked me for wheel chair, okay takpe, first time aku tolak wheel chair, rasa mcm awkward, so asyik nak terlanggar semua benda. aku tak tahu bila nak break, aku tak tahu nak kawal kelajuan, sebab sebelum ni aku bawak kereta roda 4, pagi ni aku bawak roda 2. so take time.

masuk dalam lift, aku pun kelam-kabut.aku tolak ayah aku laju2 sampai terlanggar dinding lift.

"adoiii" ayah aku mengerang,

time tu tuhan je tahu macam mana air mata aku nak mengalir sebab dah buat ayah aku sakit.

kaki ayah luka, and aku tak tahu sebab apa. and sakit tu rasa sampai ke pinggang, ayah kata dia tarik urat.

tapi ayah tak bagitahu doctor pun. I know he don't want to burden anybody around for the simple matter as what he perceive of. but aku rasa macam dah melarat since aku nampak ada luka pada tapak kaki ayah. tapi ayah tetap degil. so at last aku kena marah dengan sister, dia kata "you as a daughter should tell us what's going on with your father, don't try to hide anything from us cause it would make your father suffer in the end"

no I don't. the thing is now is my ayah. dia yang nak rahsiakan semua benda. aku tak nak dia marah aku sebab aku bocorkan rahsia dia pasal kaki dia luka tu.

and sister tu cakap lagi, sebab luka kecil, boleh sampai potong kaki.

aku tahan je air mata ni. ayah kat dalam, aku and sister kat luar. aku rasa macam ada satu beban yang berat pada bahu aku.

aku rasa semakin hari kesihatan ayah semakin teruk. I can't see any improvement. aku rasa nak menjerit kuat-kuat sekarang.

aku rasa nak pergi jauh-jauh sekarang

sebab aku tak tahan lagi nak tengok ayah sakit.

orang yang selama ni menanggung kau, sihat, boleh berjalan, berlari, hantar kau pergi sekolah, hantar pergi tuition, pakai kan kau stoking time darjah 1-4, bangun tengah-tengah malam buatkan air milo untuk kau, dukung kau bila kau tertidur dalam kereta nak bawak masuk dalam rumah, orang yang pernah suapkan kau nasi, orang yang pernah tepuk-tepuk kau bagi kau tidur, orang yang banyak berkorban untuk kau..

tapi hari ni, aku nampak dia hanya boleh duduk atas wheel chair, dengan muka yang tak bermaya, tak ada suara..

aku sedih, susah hati dan tak ada mood.

all I want now is, berilah kesihatannya pulih semula.

itu je.

and one more thing I want to state here.

I hate those who always think about my pocket. u see I can buy this and that doesn't mean my pocket always full of money. tell you the truth, sometimes I keep my five finger before I can really deliver it to YOU. and jangan jadi macam budak kecik la nak post kat fb yang bukan2. tengok diri sendiri. I'm sure she won't read this because she's too busy with stalking and talking about everybody and her surrounding without notice herself just being fool for what she did.

sorry friends, I'm glad that I'm no longer so called your friend anymore. and never be regret what I said to you last time cause you deserve for all those word. aku sekolah rendah? pemikiran sempit. yes aku admit.

so kau paling tinggi? blah buntal.

first time aku gaduh dengan orang DALAM HIDUP aku. I never speak loud to my friends. seriously this is my first time. I warn u, jangan ganggu hidup aku, sebab aku tak pernah ganggu hidup korang. you guys are nothing and not important for me at all. cuma rasa bengang sebab terpaksa pretending untuk masa yang agak lama sebelum meletup.

that's all. I gotta go, banyak benda nak fikir. aku harap aku mampu lalui semua benda ni sebab my life getting tough day by day, not like you. tahu bercakap, menjaja cerita orang. what kind of mouth of yours lah!

till the next post. aku doakan semua okay2 je, sebab aku rasa next post aku mungkin lambat lagi sebab aku tak tahu nak cerita apa pun . semua benda okay je. semua benda masih terkawal.

kawan-kawan kat Sarajevo, wish you guys enjoy life there. and for the rest.. appreciated something that still in front of you don't wait till it disappear cause you don't know how painful the feeling of losing.

daaa ;

No comments: