Monday, December 27, 2010

new year.

lunch time at Plaza Damas :)

time ni macam pencarian gadis melayu lah konon.

athirah and pika

pika pika pikun

faezah, future director of Europe section


Salam and hello people,

It's been a month i'm working at Matrade and have less than 3 day before I'm leaving. tell you the truth, macam tak sangka dah sebulan kat sini. dulu masa mula2 masuk, semua tak bertegur, semua macam ishh sape ni, alah.. kena tegur dulu ke apa. hehe then when it come to stage yang mana kau pandang aku, aku pandang kau. balas-balas senyum, then start lah conversation.

"eh you dari mana, kampung kat mana, adik-beradik berapa, boyfriend berapa and etc kan"

lepas tu boleh ngam sebab athirah will going to London sama macam eja, so since kitaorang sama department, makan sama-sama, kutuk sama2 semua pun sama lah time kat matrade sebab yang ada kita bertiga before student from mascom masuk.

tu jelah cerita mula-mula start kenal. sebulan mmg sekejap. lusa dia dah nak pergi london. eja pergi on 7th, me on 5th,

unfortunately I've been told that my flight would be one day apart each other.. sebab aku punya dah di book awal. so tak boleh tukar.yes, really challenging for first timer and tak biasa naik flight ni.

macam-macam hal dan masalah yang kena fikir sebelum pergi sana. tempat tinggal, siapa nak pickup once we arrived, duit allowance tak masuk-masuk, which benda tu semua kena fikir hari-hari. masuk je office, jumpa Ilya (kawan aku yang ke paris jgk), mesti cakap pasal benda sama. and lucky lah Ilya ni nampaknya seorang yang strong and independent. because what, she going one day early than me, so she's gonna be there and stay at my boss's friend's house while waiting me. my flight would be arrived at 6a.m on the 6th january tu.

my preparation so far almost complete. semua macam dah ada. tak banyak sgt aku beli. semua kena cut. beli barang semua kena cari yang paling murah.

semalam shopping kat jusco sunway pyramid. Masyaallah ramai nya umat, mmg sale and dapat lah barang yang aku nak. and I think I over spending. haha.

hari ni dah masuk tahun baru. HAPPY NEW YEAR korang! what is your new resolution for new year? aku? hmm maybe lah. ini maybe je tau. nak kerja betul-betul and habis practical nak kerja betul-betul (bekerja keras) and balas jasa mak ayah, itu jelah setakat ni.


okay. sila benarkan aku nak membebel panjang.

apa yang jadi sepanjang 2010 ni?

aku awal tahun masih di uitm kedah. okay semua, belajar okay. perangai okay. hehe

bulan 6 aku transfer ke Uitm shah alam sebab ayah tak sihat, so senang lah nak melawat or apa2 kalau duduk dekat. (sebenarnya aku dah rasa lama sgt kat kedah. so nak try tempat belajar baru) hehe. mula2 masuk uitm shah alam, sesat! lepas tu macam nak mengamuk sebab banyak sgt kereta parking tepi-tepi jalan. kenapa aku tak dpat2 parking?? okay takpe, lama2 dah boleh adapt lah benda2 tu semua. aku dah boleh terima hakikat yang aku kena jalan kaki dari kolej ke padang kawad, lepas tu naik bus pergi fac. okay takpe, dah boleh terima lecturer tak sama mcm kedah.okay i'm not intend to compared them. tapi masa first masuk class aku tanya lecturer "would you give share your slide?" and jawapannya "no! my slide is mine"

haha gila sentap dah la budak baru dalam class tu, lepas tu kena sound bertepek. yelah dulu time kat kedah boleh je macam tu. mana nak tahu kat shah alam mcm ni. its like a huge
boundaries between student and lecturer over here. okay terima jelah, uitm shah alam besar, student ramai. mana larat lecturer nak layan semua.

takpe2 last2 aku faham, lecturer tu nak aku berdikari buat note sendiri. and lecturer tu sekarang is my advisor. so aku dah jumpa dia personally and aku rasa dia SANGAT okay. tak mcm yang orang cakap. cuma dia tegas. itu je. memang patutlah kena tegas, student tak makan saman, dia yang tegas pun student tak respect, hantar assigment lambat semua, lagi lah kalau lecturer yang lemah gemalai memang hancus class. satu class ada dalam 40 orang. mcm gila tak. memang pack. so susah nak dapatkan perhatian lecturer. kalau kat branch, lecturer siap boleh kenal sgt nama student, pergi lunch and karaoke lagi. haha

aku dapat ramai kawan baru, classmate aku. tapi the yang paling close is aliaa lah. lepas tu bertambah rapat la dengan mira sebab dah dekat. sebelum ni I kat kedah, dia kat shah alam. so bila dah ada kat sini, bertambah2 lah tanduk atas kepala. hehe

open bazaar. business goes well with the good management of Aliaa and all supporters thanks alot!


okay. lagi apa issue hangat 2010.

haha. pasal hati dan perasaan lah. suddenly it split into two. okay seriously I don't know why it can be happen and how get stated either?

yelah, sebab tu jangan main2 dengan hati. but tell you the truth, this is the best lesson for every single thing happen. lepas ni tau lah mcm mana nak handle this kind of situation. tapi sumpah it's not easy as you can easily said "forget about it forget forget"

tapi takpe, aku ada target sendiri. kalau nak cakap regret tu, memanglah sangat2. what past is past la. why you still wanna think about stupid thing was happened in the past. betul? tapi cuma regret sgt sebab kan benda-benda ni, result aku sem ni drop teruk. bila dapat tahu tu macam oh menyesal tak study. and takut uitm tarik duit aku ke paris. mmg mati lah.

itu je kot. ada masa 3 hari lagi. 3 hari lagi sebelum pergi. rasa macam tak cukup besar nak pergi sana sorang-sorang. okay. till the next post okay. love you!

1 comment:

miss trouble said...

sedeyh la tahun 2010 tak ade pun letak gambar ngn kawan lame :((