Saturday, May 22, 2010

angan angan


dah dua hari duduk sorang2. apa yang aku buat? watching adamaya dan nurkasih secara maraton tanpa iklan yang telah kawan aku download.
lepas dah habis dua dua cerita, aku tengok laptop, apa yang perlu di delete and yang perlu di simpan dalam folder and what not.
tertengok pulak picture-picture dua tahun lepas, sepanjang aku mengharungi tahun2 sebelum ni, and aku sure I am the only yang simpan semua picture kitaorang. so it was remind me what was happen the past. dah dua tahun berlalu. kejap sangat. aku tahu, topic ni aku dah pernah bincangkan, tapi tetap nak cakap, masa sungguh cepat berlalu.
semua dah berubah. semua dah matang. bertukar ganti pasangan, walaupun bukan kehendak kita. tapi jangan menyesal, apa yang datang dan terjadi kita tempuh je. dah setelah dua tahun ni, pemikiran kita juga telah berubah, bukan nak berjoli or bercinta di kebun bunga lagi. tapi lebih kepada alam serius dan lebih terjamin dalam sesuatu perhubungan. kawan-kawan pun dah ramai kahwin. kahwin maksudnya dah jumpa seseorang yang betul2 kita nak hidup dengan dia sampai bila-bila insyaallah. dan alhamdulillah mereka telah dipertemukan. dan ada juga segelintir kawan-kawan yang hujan ditengah hari. faham-faham lah. bila tengok orang lain, kita sendiri jadi takut. mintak sangat dijauhkan. aku kalau boleh....
memang dah malas nak bertukar ganti. dah rasa letih because if we dating with new, we have to start everything all over again. siapa nama, umur berapa, suka makan apa, berapa orang adik beradik?? dan yang paling penting keluarga sebelah pihak sana. aku ni jenis yang simple, tak terlalu rajin dan tak juga terlalu malas, so kalau dapat bakal mertua tu, nak lah yang sekufu dengan aku juga.hehe, dan aku rasa aku dah jumpa dah pun. Everything is perfect now. malas nak fikir-fikir dah. I remembered some words from someone yang ada experience told us that, if we met right person, the things will end up without any problem. and stay with someone love you most rather than you love him most. sorry la kalau aku selalu cakap pasal ni, aku tak tau kenapa. housemate aku pun asyik cakap pasal ni, maybe aku terinfluence dari mereka. ataupun aku ni memang dah gatal.

tapi tak juga. Bila fikir balik, aku ada impian, kalau boleh aku nak ada master sebelum aku ubah status kat facebook tu daripada in relationship to Married or engaged . memang dulu aku tak berapa pandai dan malas, tapi bila Allah beri aku rezeki dan petunjuk yang mengatakan aku ni sebenarnya tak adalah lemah sangat, aku bertambah semangat untuk mencapai lebih.

umur 22 ni memang umur berangan terlebih kot because it is the middle age between remaja dan dewasa. for me, 22 is turning to woman, not girl anymore. kalau beli magazine tu, aku dah tak pegang seventeen, dah tukar perempuan or wanita punya majalah. tua sangat ke? tapi itu lah aku sekarang. bila beli baju, aku dah tak pegang t-shirt, aku prefer blouse yang bunga kecik-kecik. bila tengok tv, rancangan favorite aku haruslah wanita hari ini dan Oprah. emm memang berubah.

yelah, dah tua. lutut pun dah sakit dan sengal sengal.

No comments: