Saturday, December 19, 2009

telajak perahu boleh diundur..





Kenapa hah. memang aku period first day hari ni. tapi macam pelik sangat emosi aku menggila. emm tadi pergi Ikea dengan family aku. lepas tu aku cadangkan umi beli ranting2 kayu letak di ruang tamu, lepas tu umi tak nak, aku terus menangis. kenapa?

Entah, macam gila baby je aku ni. masuk dalam kereta pun aku diam je, rasa dalam hati ni macam kecewa gila kenapa umi sampai hati tak beli ranting tu, padahal ranting tu cantik dan murah. umi memang kejam la..umi memang tak memahami, umi ni suka contra dia punya taste dengan aku..tak nak tegur umi..sedih.. itulah perasaan aku time tu, lepas tu kan, masuk toilet kat ikea tersalah masuk toilet yang tak sediakan paip air, sedar-sedar ada tisu je sebelah aku. alamak gila musim kemarau. terpaksa aku beristinjak guna tisu je. keluar-keluar aku marah semua ahli family aku yang tunggu kat luar, "
lepas ni jangan masuk toilet sini lagii" semua macam pelik je tengok aku. yes, aku meroyan bulan ni agak keterlaluan. lepas tu kena layan adik-adik lagi bila umi pergi solat. macam-macam soalan aku kena jawab. antaranya, kakak..kenapa kakak tak solat? aku jawab aku uzur. adik aku kata mana ada uzur, sihat je, selalunya orang tua yang uzur. aalamak mood saya ni dah lah kurang baik, nanti ada yang tertelan gigi. kakak... nak beli belon, tanya2 rupanya harga belon rm8. ssungguh lah tersedak umi nak bayar. adik ni kan, pergi mana-mana kena beli mainan. Nadiah sebagai kakak yang besar kena mengalah, dia tak beli belon, adik je yang dapat belon. sebelum kau merengek-rengek nak belon baik kau senyap sebelum aku bagi belon gambar tangan.


Dan yang paling gila bila aku ambik keputusan terus ke kedai gunting rambut dan suruh cina tu potong macam ni. adik aku tanya banyak kali ko tak sayang ke weh.. lepas tu tanya lagi, weh sayang la rambut kau, potong sikit je lah.. lepas tu cakap lagi weh betul ke kau nak potong ni, potong depan jelah. tiba je giliran aku nak potong rambut, aku tunjuk gambar contoh rambut yang aku nak, senang je cina tu kerat rambut aku, aku pandang muka adik aku, dia sengih, aku pun sengih. tapi bila balik rumah rasa macam kehilangan. dah tak ada rambut panjang. terus letak status kat fb oh my hair ):

Nak buat macam mana, kena terima lah. kalau menyesal pun bukan rambut boleh sambung balik. tapi terasa, kan besh kalau sesi potong rambut tu hanya mimpi je. oh.

No comments: