Monday, August 31, 2009

MERDEKA!!

yeayhhh..MERDEKA.HAPPY 52nd MERDEKA..RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN..(heee betul ke, aku main agak je..bweekk)

haha seronoknya bercinta kan pakgat..padan muka aku lindung muka hang..

hye girlfriend kat sebelah pun nak menghendap orang lain ke..so sad..

buah hati saya serba boleh wuhuuu

tgk tu tayar kereta sargat dah pancit teruk siapalah punya angkara taruk paku kat tgh2 jalan kan kan. yang mencangkung tu dia mmg kurang sihat.



Dalam suasana orang lain sibuk buat assignment and test tak habis2, aku nibuat2 rileks je macam tak ada kerja padahal dalam kepala otak ni bukan main banyak beban yang ditanggung, ada test, quiz dan presentation. tapi kerana isnin cuti sempena kemerdekaan aku ambil peluang ni pergi celebrate untuk pertama kali dalam seumur hidup ni. yelah kalau kat rumah jangan harap dapat keluar balik tengah2 malam sure semua mak ayah akan marah dan risau.

tapi on da way nak pergi sambut merdeka kat penang tu ada macam2 halangan pulak, dengan aku macam nak demam so terpaksa pakai mask dalam kereta sebab takut orang lain berjangkit and lepas tu tayar kereta sargat pulak pancit aku terlanggar paku. actually pulah kata ada orang yang sengaja taruk paku kat tengah jalan, so bila ada kereta yang pancit kat tgh2 highway, dorang akan grab that opportunities untuk tarik kereta tu dan charge mahal2 macam dalam 200rm macam tu. fuh nasib baik kereta sargat ada tayar spear, ditambah pulak dengan skill tukar tayar kereta yang dimiliki oleh buah hatiku yang serba boleh. akhirnya lepas tukar tayar semua dan bertension di jalan yang jem dekat quenssbay aku dapat jgk tgk bunga api secara live dan jerit kuat2..
MERDEKA! MERDEKA!.. fuh rasa macam proud gila to be a malaysian. hidup di negara yang aman dan makmur, kesian aku tgk warga asing macam indonesian and bangladesh kan sama2 tgk bunga api depan queensbay tu, diaorang mesti rasa beshnya kalau negara dorang macam kita, tak ada peperangan dan rusuhan. dengan sebab tu lah semua warga malaysia kena jaga dan pelihara nilai2 sensitivity setiap kaum. jangan bermusuh sesama masyarakat.ceh promote 1malaysia jap.

1 comment:

miss trouble said...

hai. anda happy yeah? bley saye join? ahh. tapela. bf saye tak ade nak celebr8 same2. wahahahaha.