Thursday, August 27, 2009

I believe I can fly

cuba teka mana satu pika??? sama tak sama tak..
heee ((:




kawan-kawan terima kasih terima kedatangan pesakit ni ke campus u all yang bapak jauh gabak membuatkan aku berpeluh dan kembali sihat sejahtera (:



AKU jadi tak berdaya tanpamu broadband ku. seminggu aku merinduimu. tapi aku lega kerana dikau dijaga rapi oleh boyfriendku di alor star. hehe dan hari ni aku melepaskan rinduku padamu kekasih lembapku( broadband) hee..

last week aku banyak mc. kejap demam, lepas tu selsema, lepas tu batuk, sakit tekak la macam2 symtom yang merisaukan aku. so aku pun dengan perasaan kasih sayang kepada rakan sekelas, lecturer dan masyarakat sekeliling, aku pun pulang ke tanah air tercinta pada 19.8.09. aku ambik tiket turun shah alam. eja dah macam mengharap aku turun sana, aku pun berbesar hati mengadakan lawatan industy. ceceh. sampai2 sana terus berkaraoke. padahal doktor bagi mc suruh duduk diam2 kat rumah, tapi dengan perangai pelik aku minggu ni, aku pun turun uitm shah alam. stay sana 1 malam, dan..esoknya selamber masuk class dorang, acah2 student baru, transfer dari kedah lah, poyo je kan kan, tapi sumpah benda ni experience yang sangat berharga which u all tak akan dapat rasa, PERNAH TAK KAMU RASA DAN TERFIKIR, BESH NYA KALAU DAPAT BERADA DI SITUASI ORANG TU, BESH NYA DAPAT JADI DIA, BESHNYA DAPAT JOIN LAH DAN MACAM2 LAGI. dan pada aku, perasaan besh ni sebab dapat rasa maacam mana yang orang lain rasa kat sana, aku dapat rasa berpeluh teruk jalan kaki nak pergi kelas dorang sumpah bapak jauh gila weh gua tak tipu lu..ketiak gua lencun beb dahlah gua macam skema pakai kemeja kan ntah kenapa excited lebih nak masuk kelas orang kan. dan dorang pun semangat ajak aku..macam pulah kata kat aku "I rasa u ni lain macam je, tak pergi class kat kedah, lepas tu dapat mc, balik shah alam pergi class orang lain, kalau I lah, I tanya diri I, eh aku ni betul ke.." haha sumpah statement tu lawak sayang...u memang suka buat I tergelak dan juga menangis. hahaha. I bukan pelik, I memang tak sihat time tu dan nak balik rumah singgah Uitm shah alam jumpa kawan2 I sayang. dan I got the opportunities to enter their personal development class which they mention that class is super dupper amazing lecturer. dan lepas masuk class tu aku mengaku dan teringat2 sampai sekarang apa yang disampaikan oleh lecturer tu. macam2... dan I start to comparing their lecturer with mine. and I rasa down je bila prof Fatimah kata nak bagi 0 zero carrymark. hooho sedih lah prof jangan begitu, kami masih sedang berusaha untuk menjayakan program tersebut prof..

dan aku teringat puan Azfa kata, dont comparing your lecturer, because every person is unique and have different characteristic and come from different background, so we should accept them as who are them and believe that god create each person with different behaviour and special character. so ak
u pun ada kelebihan dan kelemahan macam orang lain. semua manusia sama je kan. THANKS puan kerana memberi itu sebagai kesedaran kepada saya, saya sangat bersyukur semakin saya membesar ini semakin banyak saya belajar tentang kehidupan dan belajar untuk memahami orang sekeliling dan mengadaptasikan situasi baru dalam diri saya. saya harus belajar sayang kepada semua orang, (pulah jangan salah sangka, dirimu tetap dihatiku lebih dan tidak akan berkurang) heee..

dan kerana penghijrahan seorang housemate AKU, aku rasa mesti ada hikmah, yes..banyak sangat hikmahnya, dan aku bersyukur Allah bukak kan pintu hati dia nak pindah secara tiba2 dan secara tak langsung menjadikan diri aku lebih bebas menjadi diri sendiri tanpa perlu bercakap dengan lemah lembut dan beryang-yang...because Im not that type of person. dan kau juga harus pergi jauh kerana tidak tahu erti kebaikan dan keikhlasan teman2 mu ini dan tak perlulah nak mention dalam class PD yang kau tuseorang yang berhati mulia. tak pe, orang pandai menilai. dont worrry benda kemulianmu itu hanya kekal di bibir bujur mu..hee. secara betulnya aku ni romantik pun bukan. aku pandai romantik bila dah berkenalan dengan bf yang romantik and he treat me to be romantika woman who I can start say I lobbe U to him. yes I learn more from him and people surrounding me. ada yang lemah lembut gila babi tapi hatinya lebih busuk dari bangkai babi, ada yang kasar masar tapi hatinya tidak tersasar..

apa-apa yang menjadikan kita sebagai diri kita ialah dari dalam ini (
hati)..
dan percayalah pandangan positive pertama kita terhadap seseorang akan menjadikan kita seorang yang sangat positive di m
asa akan datang. percaya dehh..
DAN hasat dengki pada orang lain tu aku nak hindarkan jauh2 dari diri aku. pada aku manusia tuhan ciptakan sama je. ada yang cantik pun, tapi ada kurang nya jugak, so jangan cuba letakkan diri anda paling teratas dan meninggikan tulang hidung yang tak berapa nak ada tulang sangat. haha.

dan yang paling bestnya,ada aku penah dengar orang kata muka kita ni akan sama dengan 9 orang dalam muka bumi ini. dan aku dah jumpa sorang. nama dia miza. tapi ni bukan aku yang kata, classmate eja, padeng and nadya yang kata tau tau..saksikan weh...gambar diatas sama tak sama tak..
cakap la sama sebab aku excited terlebih weh walaupun pulah kata tak sama. ):

3 comments:

amalina padang said...

kelas PM jalilah mmg best..hehehe..

jgn risau weyh satu kelas aku kate muke ko mcm miza..
korg mmg lebih kurg, comeyl je.. hahaha..

rindu nk beli gorpes ngn ko even aku xmkn gorpes..

afiqa.z said...

haha aku akan rindu class tu sampai bila2.
sangat best dan sesuai dengan subject tu kan.

miss trouble said...

aku pun rindu. haha. nak sebok gak. rindu ape x taw. i believe i can fly la.