Tuesday, May 19, 2009

















picca padeng vs stacy terlebih sudaaaaa ((:

MISSION COMPLETE!!

akhirnya setelah 2 hari berhempas pulas ceh tak payah nak pulas sangat,hehe..setelah 2 hari berpenat lelah menyiapkan projek runaway..hehe..actually bukanlah run away sangat..cuma projek businesss selendang yang telah dirancang oleh aku dan padeng time kitaorang kerja dekat jusco..tak ada nak buat apa so berangan2 lah kan nak buat business itu ini dan akhirnya business menjual selendang juga dipilih cos sekarang macam ramai je pakai selendang dan kos nya means modal tak adalah mahal sangat compare with other goods..

so siang tadi kami berdua pun mengadakan sesi perfotoan dimana modelnya ialah aku sendiri dan cameraman padenglah sape lagikan menggunakan digital camera kodak yang diberi oleh pulah kepada aku setahun yang lalu aku telah gunakan sebagai fixed asset dalam perniagaan yang bakal berjalan ini...

harapan kami berdua business ni akan mendapat sambutan sebab kitaorang dah melabur agak banyak iaitu lebih kurang setengah dari gaji dan masa kitaorang disamping aku terpaksa meminjam wang pulah sebab gaji aku tak keluar lagi, yelah baru 2 hari lepas aku habis kerja sodalam 2 minggu lagi keluarlah duit hasil aku berdiri 13 jam di fair handbag brand forest timber...
brand yang unfamiliar yang selalu customer tanya brand apa ni ta pernah dengar pun dan aku ringkas menjawab
"NI BRAND DARI HONG KONG KAK"
hehe..
ni bukan aku reka2 sendiri ye..
promoter atas aku yang bagitahu bila aku tana dia sebab ramai sangat customer yang tanya..aku kerja kat situ kena lah tahu serba sedikit kan..
dan ada juga segelntir customer yang bijak dia akan sendiri menjawab..
"OWH NI BRAND TIMBERLAND TU YE.."
Dan aku senyum jelah..lidah terkelu tiba2..
yelah kak timberland ke, justin timberlake ke..
bole lah..janji akak happy..
HAHA..

lepas tu 2 hari 1 malam padeng tidurrumah aku untuk bincangkan business kitaorang tu..
dan biasalah dia terpaksa melayan karenah adik2 aku yang dua orang ni..
mulut bukan ada insurans..nak marah, depan tetamu kan..
tapi orang cakap kan apa yang budak2 cakap biasanya benar..
budak2 tak tahu menipu..
macam adik2 aku ddiaorang tak tahu menipu
contohnya bila aku bawak diaorang keluar jalan2.
bila balik rumah umi tanya adik tadi solat maghrib tak..
dia akan jawab tak..
spontan je..
dan yang akan kena marah ialah aku?
sebab aku pun tak solat jugaklah kan..sebab tu dorang tak solat..

yar begitulah jugak macam semalam..
nadya tiba2 je cakap kat padeng..
"AKAK..MUKA AKAK MACAM STACY AF LA.."
sengih je tanpa rasa bersalah..
"EHHH MANA ADA"
padeng senyum
Aalahai nadya ko ni suka je cakap kawan2 aku sume pun macam artis..
hari tu eja tidur sini dia kata muka eja macam AYU ONE IN THE MILLION..
setiap kali ada kawan aku datang ada je dia nak compare..
tapi lepas je nadya cakap macam tu aku pun mula berfikir dan tengok balik muka padeng dan stacy..yar ada sedikit persammaan..
tak sangka selama ni muka rakan2 aku macam artis glamour you!!..

((:

3 comments:

Jatie said...

Die ni kan tak hbs2 sebut pasal kerja.Timberland lah,forest timber la.Ekeke.

pasneh kite ada 2 kawan artis lah youuu..hoho.

sume winner reality show.
boleyh tak macam stacy.

; *

afiqa.z said...

tu la pasal..
kalau ko datang rumah aku n jumpa adik aku ntah2 adik aku kata..

akak ni macam ibrahim pendek la..
haha..
sowry

amalina padang said...

haram!!
aku dah agak dah mase ko cr gamba stacy..
barua pika.
wawawa