Sunday, May 17, 2009

besh2.. dah habis kerja.. kaki dah tak sakit..(:

aku pun romantik jugak lah wei..(: rindu..

hari terakhir bekerja rupanya adalah hari yang sangat mengasyikkan dan merelaxkan tidak tragis seperti yang aku bayang2kan sebab sebelum ni aku kerja hari terakhir adalah hari keperian ceh cakap pasal hari terakhir macam seram je dengar.haha..
tapi sumpah rilekx..kitaorang tidak perlu nak angkat2 kotak ke sebab ada uncle yang tolong angkat dan settlekan semua tu..
habis je masukkan semua handbag dalam kotak kitaorang pun balik...
memanglah aku dengan rakan sekerja aku,padeng, pulun kemas beg2 sume dalam kotak tapi entah kenapa aku pun tak tahu hari ni kurang letih dan tiada stress. mungkin sebab customer pun tak berapa nak ada dan tidak banyak karenah macam customer yang dulu2..
ceh dulu2..
padahal kerja 6 hari je..
takpe..itu semua pengalaman dalam kehidupan kita. pengalaman itu menjadikan kita dewasa dan bijak menghadapi ujian serta rintangan yang bakal kita hadapi di masa akan datang dengan cara yang muhibbah.
ceh padahal maksud muhibbah pun tuan hamba tak tahu..
macam yang siti nur haliza (duta jusco) selalu nyanyi..
dalam hidup ini hadapi siang malam setiap hari inilah kehidupan.. tempuh hidup ini sepenuh hati.. tiba masanya kami diperlukan.. apa pun kami sedia hulurkan.. inilah sumbangan kami.. demi hasrattt.. murni...
emm memang banyak pengalaman..
ada yang menarik ada yang tidak.
yang menariknya aku dapat tengok ramai baby yang cute2 di bawa oleh parents dorang ke jusco..
tembam2 dan comel2...kadang2 bila mak dorang tengah beratur nak bayar kat cashier, aku datang dekat baby tu dan cubit pipi dia yang sedang senyap dan tenang di dalam kereta baby tu..ceh kereta baby..padahal troley baby emm ntah la tak tau nak sebut apa itu.. dan bila dia menunjukkan wajah yang macam nak menangis aku cepat buat macam agah2 dan main bu cak bu cak dengan dia..
tapi bila dia menangis jugak, mak baby tu akan pandang dia dan cakap..
alah dah ngantuk ye sayang2..
aku pun senyum..
haha..
suka tengok baby mengangis. boleh tak nak ada hobi suka tengok baby menangis..
hehe..
dan pengalaman kurang menarik ialah perangai customer. macam2 lah..
kadang2 bila tak larat nak layan senyum jelah..
tu pun senyum tapii mata aku dah pandang straigh je..mamai..
hehe..
hari2 aku akan ulang benda yang sama bila customer tanya..
"ni wallet ada discount ke"
"owh yang ni tak ada la.."
"habis tu..tu tulis ada less 50%"
"owh itu untuk wallet yang 50 ke atas cik..handbag pun sama"
lalala penatt sampai kadang2 aku suruh padeng serve..
aku malas nak serve customer yang nak beli wallet..
dan macam2 lagi perangai customer..
ada yang daring terover2 sangat sampai buat aku jelous..memang aku jelous sangat.
macam lah ang sorang yang romantik..aku pun ada boypren lah..(:
rindunya kat pulah. tapi tak tau dia rindu aku ke tidak..
kadang2 tengok couple jalan sama gelak2 pun aku dah jelous..
apa la pika ni..
tak pe..tak lama dah pulah nak datang kl ada tournament futsal..
so aku pulak boleh jalan2 dengan dia depan promoter yang tengah kerja..
cisss balas dendam nampak pika..
dan lagi apa..
aku dah ngantuk..tapi banyak benda nak luah..
tapi tidur itu lebih penting..
so kena tidur dulu..

esok nak mulakan kehidupan yang baru sebagai business woman pulak..
daaa

No comments: