Sunday, August 28, 2011








IFTAR with friends at kota bersejarah, Malaca.


okay guys, just wanna share a few photo which sweet moment I ever had this year with my friends. lama sangat tak hang out mcm ni. masing2 dah busy kerja. semua dh start new life. next stage. ZAMAN PEKERJAAN. Zaman Uni dah berlalu. no more pergi class tak mandi, no more tak tidur semalaman siapkan assignment. to everybody in this picture. i love you guys. and to EMY, LEHA, LOTEN, MIN, SHIRA dan kawn2 lain yang tidak ada. we miss you a lot. it just a matter of time. nanti ada masa lapang dan rezeki lebih kami planning turun penang dan round2 sekitar utara. jumpa AMPA nanti..






Salam,

Hari ni aku terpanggil nak menulis kembali. setelah hampir sebulan kita menempuh ramadhan, syawal bakal tiba, Alhamdulillah walaupun aku rasa tahun ni sambutan syawal untuk diri sendiri kurang meriah, ramadhan aku dapat lebih dari tahun-tahun sebelum ni.


Alhamdulillah setelah umur 23 tahun baru aku kenal apa itu Iktikaf. ustaz kat office aku pelawa join Iktikaf di masjid. Alhamdulillah Allah taala sayang aku, buka pintu hati aku untuk jejakkan kaki di masjid dan iktikaf.


malam pertama, masuk je masjid, sayu sangat hati aku. dalam umur 23 tahun ni, bila direnung kembali temp0h2 lampau, zaman silam aku, Subhanallah, banyak dosa aku buat. dari sekecil-kecil sampai sebesar-besar. Allah saja mampu menilai.


Di kala orang lain sibuk bershopping. aku meredah traffic jam ke office settle kan medical report client. sikit pun mood raya tu tiada. kenapa?



setelah aku renung2 kembali, raya is just another day. yang paling penting apa yang kita dapat semasa bulan ramadhan ni? lagi 1 hari ramadhan akan pergi. sudah terhapus kah dosa2 silam kita?



Andaikan esok kita pergi meninggalkan dunia, adakah kita masih membawa dosa2 itu masuk kedalam kubur? aku bukan ustazah, apatah lagi ilmu agama yang tinggi pun tidak, cuma, kita kena sedar, selama kita hidup amalan apa yang paling kuat dan menjamin kita untuk mengadap yang esa?



okay that it. semoga hidayah ini berterusan.




SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN..


love, pika

1 comment:

Azfa said...

nice post dear..take care..hugs