Wednesday, August 3, 2011

come back

OMG! I'm engaged...



Everything I do, the reason is YOU. sorry sebab selalu balik tgh2 malam, satu hari nanti kakak akan buktikan, apa kakak buat sekarang bukan sia-sia.



last minute preparation.




Hello people,

dah lama sangat tinggalkan blog ni. bila dah kerja baru tahu betapa tak sempat nya nak buat tu, nak buat ni.

yang pastinya, kawan-kawan tetap saya rindui. dan kerana commitment masing-masing, kita lama tak contact kan. yang tu kita kena understand.

Bila dah start kerja, dalam kepala hanya ada RM. and macam mana nak bantu family. I think everyone have same desire. to be somebody in family? betul tak.

sama macam saya.


tapi walau apa2 pun, perjuangan saya masih belum terhenti. semangat masih ada..



masa berganti masa, sekejap dah bulan ogos.. masa memang cepat sangat kan. tahu2 sedar2 dah nak 30 tahun. ada lagi 7 years before masuk 30.


apa preparation kita menghadapi hari2 esok? in term of duit. amalan? I believe 5 years time, cabaran hidup mesti lagi susah. sebab tu aku pilih mencabar sekarang rather than bila dah berumur, anak dah berderet2, time tu baru nak pening fikir macam mana nak cari solution.


Biarlah apa orang nak kata kerja aku sekarang. aku tutup mata and focus je. semua tu aku tolak tepi sebab yang mengata tu bukan akan tolong aku pun kalau aku susah,


kalau boleh aku try nak jadi positive at all time regardless of any situation. ramai dah aku jumpa. most of them strangers. Alhamdulillah Allah permudah kan segalanya. sebab aku percaya,



REZEKI MANUSIA, BUKAN MANUSIA YANG TENTUKAN.


no matter what, aku kena teruskan.


by the way, just to share story yang dah lapok sangat ni.. I am engaged. sebab kan busy sgt, memang minta maaf tak semua kawan aku dapat invite,

picture engaged seperti di atas..


oh ya.. unforgettable , cuba tengok wanita kat bawah ni,


kalau dah namanya minat berniaga, tiada istilah cuti, weekend pun buka bazaar, dan paling kelakar bila aliaa pun sekarang buat insurance, tapi Great Estern. tak kisah la. setiap benda ada kebaikan tersendiri, depends on people nak pilih. saingan yang sihat. yang paling penting, usaha doa dan tawakal, insyaallah rezeki akan datang kemudian.


To all people outside, tak terlambat rasanya nak ucapkan selamat berpuasa dan semoga tahun ni menjadikan kita lebih baik dari tahun2 sebelumnya.

Love, pika

No comments: