Tuesday, April 19, 2011

Dusseldorf city, Germany

Salam and Hello people,

First of all I wish I can make long entry today. tapi nampak nya tak mungkin sebab aku terlalu letih. kaki sangat sakit.

Just so you know, I'm leaving tomorrow. and still don't believe that I'm going back to malaysia and be normal afiqah without jacket and no such thingy metro, office and etc.

aku baru balik, hosting my friends from Bosnia yang sedang membuat euro trip. seronoknya tengok dorang jalan merata-rata. tapi aku rasa apa yang aku dapat sekarang ni dah lebih dari cukup. Alhamdulillah.

dan untuk kali terakhirnya aku hupdate blog kat paris. dengan internet yang sangat laju, dan lusa, semua akan berubah seperti biasa.

kalau korang tertanya-tanya kenapa aku penat? aku baru sampai dari german 6 pagi hari isnin, tidur dalam bus dari pukul 11 malam gerak dari Dusseldorf. al-maklumlah tidur dalam bus memang langsung tak selesa, tambahan pula menahan kencing sampi paris terus terbocor.
sebab aku tak suka toilet dalam bus. okay stop mengarut. focus-focus, aku dah mengantuk gila.

se-sampainya di paris jam 6 pagi terus balik rumah jam 8 pagi. lepas tu rehat2 kt rumah kul 4 keluar rumah, pergi hotel yang amalina dan nadia duduk, dorang tak sampai lagi so aku tunggu je.


nak di pendekkan cerita, aku stay dengan dorang 2 hari 1 malam. dan sangat letih hari ni. tak tahu kenapa. Alhamdulillah sebelum aku balik Malaysia aku pergi tempat yang best sgt dan aku tak menyesal pergi.

kat dusseldorf aku menumpang rumah simon, aku rasa macam macam cerita tapi biar aku ringkas kan sempena kepenatan aku yang melampau ni.

Simon dan jason. my bodyguard.



okay tak kelakar. rasa terharu la kau kena buat cam ni kat breakfast aku kan. and he did research about halal, apa aku boleh makan, apa yang tak boleh. dan nama baru aku''Afiqua''

pizza and kebab ordered from turki restaurant which is halal.

As I said I'll make it this entry short, I jumped into dinner 2nd day at his house and the family like super nice. I love them

Simon'm mum, sister, dad and uncle

lepak-lepak minum-minum. ehehe

simon's mum showing me photos of simon when he was little.

Simon's family


the story about Dusseldorf city may begin here. I had wonderful day with his family




let's walking slow motion.



park make my skin dark. dah la nak balik malaysia ter-hitam pulak



1168 tingkat okay. terjun sure putus kepala ni



Jason, don't be so serous jasoin.. hehe

Yes. fat me again.



Beach

matching pulak tikar tu dengan baju aku ;


this is the best picture taken by me and it was like super candid. Negara ku, tanah tumpahnya darahku.. la la la



okay last sekali, siapalah afiqah tanpa hidangan dan makanan.




Okay, biarlah aku terangkan di sini, dan menjadi jujur untuk seketika. aku habis kan entry ni di Malaysia. di Hospital sementara tunggu ayah. sebab last day before aku balik memang letih sangat dan beberapa hari lepas selepas turun je dari flight tu, aku dah rushing siapkan thesis aku yang mana presentation nya ialah 25th April which is yesterday. aku dah habis presentation pun weh. nak berlagak ni. haha. berdebar jugak nak present sebab itu ada lah final dan 40% mark is based on my presentation. tapi aku rasa aku okay kot. but actualy I didn't expect I'll present for that soon cos aku baru je sampai.


okay, sekarang aku dah ada kt Malaysia, so such thingy of upload picture in this place this place. tak ada picture aku dengan makanan2 lagi. sebab sampai2 je asal jumpa orang je mesti ayat ni keluar


''ehhh kenapa hitam? ingatkan balik paris putih..''


ataupun..



''bulat nya pipi, ingatkan pergi paris balik kurus...''



haha, macam mana nak kurus, hari-hari aku makan sedap dan suka berjemur sebab terasa nikmatnya panas selepas winter.


back to my story to Dusseldorf. what I want to stress here is about culture. Its not all actually about the beautiful places to be but the nice people I meet.


And its actually all about

RESPECT & ACCEPTANCE. PEOPLE WOULD RESPECT YOU AS HOW YOU PUT ON IT SO TO OTHER PEOPLE. ACCEPT PEOPLE WHOEVER THERE ARE LIKE my puan Azfa said DIFFERENT PEOPLE HAVE DIFFERENT CHARACTERISTIC. DIFFERENT PEOPLE HAVE DIFFERENT PERSONAL, BEHAVIOUR, VALUE. PEOPLES HAS NO BOUNDARIES OF THAT.

So, do respect people!



Till the next post,

Hugs and love pika


1 comment:

Azfa said...

salam...terharu as nama saya masuk ur blog!!
How r u anyway?
hugs,
Azfa