Wednesday, November 24, 2010

penipu jahanam pergi mati kau

Haha.
tajuk kau gila emosi. tak nak kalah tajuk drama tv mahupun novel kan.
apa cerita nya dengan tajuk di atas ni. macam serious je cik temah.. ye cik lijah.. (singsing lengan baju) nak start mengumpat. hehe

pernah kah kamu dapat msg seperti di bawah?

"ini ayah, tolong bagi credit mexis 30RM ke nombor baru ayah 0128011374. ayah lgi ada masalah kat balai polis. ta payah caal sekejap ayah call."

kalau pernah. korang haruslah berkata "pergi mampus kau binatang"

itu je balasan untuk penipu keparat macam tu.

sebab apa marah sangat ni kak lemah?

sebab nya, kak lemah terkena cik non oi.. (bengang)

ceritanya berbunyi, jiji call aku menangis tanya ayah ada kat mana? aku jawab lah, ayah baru je keluar rumah, tak sampai 5 mins,
dia bgtahu dia dapat msg seperti di atas, lepas tu dia terus suruh kawan dia topupkan nombor baru ayah aku tu (kononnya) rm30.
mestilah dia gelabah, dia tengah kerja buat burger kat burger king, tiba2 dapat msg mcm tu mesti kau akan gabra, siapa tak sayang ayah kan.

then aku pun cuak jugak, nak call ayah aku, tapi takut. aku pun turut sama menangis. alahai kenapa dengan ayah aku, kat balai polis pulak. apa kes? ayah aku terlanggar orang ke. maklumlah, ayah memang dah tak berapa nampak kalau drive. selalu terlanggar tembok sana sini, paling teruk ayah langgar kereta jiran aku. waaa kesiannya ayahh..

atas sebab tu aku dah fikir, takut ayah terlanggar orang. sedih tak ingat dunia. rasa macam apa nak jadi lah mcm ni.

lepas tu, umi tiba-tiba ajak aku ke tesco, nak cari barang. aku yang tengah sedih ni, pretend mcm nothing happen. muka biasa. aku kan pemenang pelakon terbaik. so buat mcm tak ada apa2.

dalam kereta ontheway ke tesco, umi nak msg ayah, nak bagitahu keluar rumah. aku mati-mati menghalang umi supaya jangan msg ayah sebab aku takut ayah ada di balai polis. tapi aku tak bagitahu umi, aku cuma cakap, tak payah la msg ayah, biar je, lagipun kita keluar kejap je kan. umi yang isteri mithali ni tak dengar cakap aku. dia pulak bersyarah pada aku, dia kata, berdosa keluar rumah tanpa pengetahuan suami.

umi pun msg ayah.

dan ayah pun reply okay..
aku pun terus msg jiji suruh dia call ayah aku sebab ayah dag reply msg umi tadi.

jiji call ayah dan tanya ayah aku kat mana and mcm2 soalan yang buatkan ayah aku sendiri confuse.

lepas jiji dah terangkan semua, jiji kena marah dengan ayah. tau kenapa?

first sebab ayah kata "takkan lah ayah type MAXIS tu mexis?, number ke NOMBOR (Lahanat apa kau?) , call ke CAAL (memang cibai). tak sekolah sangat ke ayah aku nak eja mcm tu, tak macam si penipu bangang tu, mesti sekolah tak habis.

yang kedua, sah-sah la ayah aku guna line, kenapa nak suruh topup pulak kan. betul tak.

yang ketiga. takkan jiji tak boleh detect cara penggunaan bahasa msg tadi, dengan msg ayah aku yang selalu??


okay lah, aku letak tempat ni positive side. first, sekali dah kena, lepas ni kau jangan percaya2 dah, apa2 conform dengan ayah aku dulu. second, alhamdulillah dia suruh topup 30, aku rasa kalau dia suruh topup 50, mesti jiji dah minta tlg kawan dia topupkan 50. Kalah gaji sehari jiji kerja part time kat burger king. gaji sehari kerja pun tak sampai RM 50.

siapa tak sayang ayah? korang pun mesti tak boleh nak berfikir dengan jelas kalau benda ni jadi pada kau orang. tambah2 msg tu kata AYAH. lain lah kalau korang panggil ayah korang abah ke, baba ke, papa ke, daddy ke, memang pelik lah kalau korang dapat msg mcm tu kan.

aku tak salahkan jiji lah. aku rasa dia terlampau risau tak boleh nak fikir. so. si penipu. tahniah lah! anda menang rm30. kesian.


kesian weh. takkan pakcik din ni eja MEXIS. itu line jepun kot. Malaysia ada Maxis je.


kalau budak baju oren ni, aku percaya la jugak. dia boleh jadi eja Maxis ke Maxas ke. kan?

3 comments:

ceksumolek's said...

uihh! mesej yang sama ayah sumi terima..! sumi call no tu balik memang dia xangkat.. bongok betul!

afiqa.z said...

yes. gilakan. kita kena pergi report polis supaya number tu dpt dijejaki siapa identity beliau. ceh ayat mcm gerak-gerak khas. haha. :)

Jane Nadzari said...

weyh , aku dapat jugak ! tapi aku dpt konon dari pakcik . mula2 aku mcm nak pcy tapi aku pelik sbb msg lain mcm . tapi aku bc 2n dtyme kau gelak lah sbb pakcik aku pakai line . nmpak sgt tipu , plus , xkn nak kne topup sampai rm30 kot ??