Sunday, July 12, 2009

weh first time tengok mentor sebab rumah sewa tak ada astro lepas tu macam tak ada cerita best kan. semua roomate kesayangan pun duduk depan tv sambil ternganga macam menonoton cerita paling best sedunia.
dan pemenang mentor season ini ialah black protege kepada mas idayu (mami) ceh macam peminat setia mentor plak. padahal baru je berjinak-jinak nak tengok. dan eja sila bangga kerana orang kampung ko menang mentor. dan orang2 banting bolehlah memperkenalkan banting sebagai tempat tinggal kita kalau orang tanya . tak perlu nak jawab ala saya duduk dekat2 jalan nak pergi jusco bukit tinggi sebab besar kemungkinan orang tak tahu banting tu kat mana. so dengan kemenangan black mentor maka terkenal lah bandar banting selepas di glamour kan oleh geng2 anak-anak sidek.

sebenarnya bukan nak cerita sangat pasal black tu tapi sebab aku tengah tengok mentor so selit-selitkan sikit macam ala-ala mukaddimah macam tu. pagi tadi class Prof. Razak. aku rasa aku datang awal tapi rupanya dia lagi awal. tapi nasib baik aku bukan category yang lambat. dia punya marah boleh buat aku takut teros nak pandang muka dia. so sila duduk diam-diam jangan buat hal dalam class dia. and another rules that we should obey is we have to wearing baju kurung because he did'nt like girl who wearing pants. lepas tu dia paling pantang student yang datang lambat lepas tu buat terhegeh-hegeh jalan macam tu. lepas tu dia tak suka student menguap dalam class sebab itu tandanya student tu tak cukup tidur and tak prepared for themself. and then prof razak jugak prefer we all to bring the bag pack macam bag sekolah tu sebab itu menunjukkan macam kita betol2 nak pergi belajar and bukan bag tepi yang macam budak-budak perempuan suka pakai tu. dia kata macam nak pergi shopping..so macam mana.
rasa macam byk penambahan rules plak. tapi tak apa. i think im gonna be the great student with such of lecturer. sebab kalau lecturer terlampau baik maybe tak akan force aku untuk study macam tu..

dan tadi class encik Rasyid. lecturer sporting dan sangat suka sebab tak ada stress yang aku set dalam hotak ni. tapi hari ini adalah hari yang agak penat sebab class habis pukul 6. dan sampai rumah dah macam ada beban nak kena settle kan. aku rasa start 1st class hari tu fikiran aku tak tenang je. aku terlampau risau untuk degree ni. aku takut tak pass and ketinggalan ke.

tadi petang jiji call bagitahu tengah shopping kain untuk baju raya dekat nagoya, dengan umi and adik-adik je. macam biasa ayah tak kan ikut sebab dia pun tak larat. dan selalu bising kalau umi lama sanngat. so better ayah tak ikut so that umi boleh memeli belah tanpa meminimixe kan jam credit (ceceh) untuk shopping. dan aku bagitahu aku nak baju colour merah raya ni. jiji puun send mms kat aku baju yang dia nak belikan tu. dan kira orait la beli baju raya kat sana aku tak payah keluarkan duit beli baju..

puasa dah nak dekat. so kena ganti puasa tahun lepas lagi 2 hari je. next week la. cepat je masa berlalu dah nak raya balik. dan kerana itu lah can U imagine how stress am I because of quiz this wednesday. walaupun just quiz, tapi sebab semua orang sekeliling aku menjadikan quiz tu macam final exam, aku pun buat-buatlah busy padahal malas nya ya Rabbi. haha nurfarlyza tau la macam mana aku di awal-awal sem quiz mesti buat tutup mata ja. bukan tutup mata sebab teror.. tapi sebab tak tahu jawab so the best way to answer is just goreng...I hope I could change my attitude as well. esok ada class prof. Razak lagi, so kena lah tidur awal. No more chatting till in the morning.. no more come to class without preparation . I promise it to my self.

No comments: