Sunday, July 26, 2009

I HOPE IM NOT HOPELESS

Assalamualaikum

semakin aku membesar sebagai seorang manusia ni aku semakin takut untuk melihat kejadian akan datang yang tak dapat kita tafsir kerana kita bukan DIA yang mampu menentukan segalanya dan semua ketentuan atas keizinannya, aku semakin takut membilang usia aku yang masuk 21 tahun thn ni, aku takut nak baca paper, nak tengok berita ke, even nak keluar rumah dan pergi tempat2 yang ramai orang, aku melihat semua ni dan aku berfikir masa akan datang adakah sama atau ada perubahan dan perubahan itu ke arah baik atau sebaliknya, bukan sahaja H1N1 yang menggerunkan, malah banyak lagi, kes bom sana sini, perang politik yang sangat menakutkan, kematian orang yang tidak berdosa. tapi siapa aku dan kamu semua yang nak hukum manusia dan membuat pengadilan. Dan aku semakin berfikir benda kalau nak jadi, sekelip mata boleh terjadi. contoh nya macam last week tengok yasmin Ahmad, director cerita sepet dan talent time tu dok seronok promotion filem dia pa semua, tiba-tiba semalam dia meninggal. Ini sekadar contoh. Who's know kan.

Dan aku tak tahu kenapa aku perlu fikirkan pasal orang lain. kenapa aku kena sedih dan menitiskan air mata sebab masalah orang lain. Semua yang jadi macam sekelip mata dan aku harap itu sebagai pengajaran pada diri aku dan orang lain bahawa kita kena menghargai seseorang selagi orang itu mahu menghargai kita. cintailah dia selama mana dia mencintai kita. Aku rasa sekarang macam people in the middle dan aku biarkan perasaan aku menjadi pemenang dalam situasi ni. aku cuba mengubah keadaan yang dah parah. sekarang ni pulak aku dapat tahu cerita lain disebalik cerita, I really feel like owh this is so drama man.. I even don't know to explain how complicated the problem is. please lah aku tak nak tahu tapi kenapa aku diberitahu. aku macam jadi orang yang tersepit antara kedua orang yang aku sayang. mereka berdua sangat baik man!! kenapa kau mesti libatkan kedua perempuan ini dalam jalan cerita hidup kau. please jangan mainkan perasaan kawan aku yang seorang ni sebab dia sangat baik dan aku merayu please...

dan aku rasa kau tak sesuai dengan kawan aku yang seorang lagi sebab dia bukan macam yang kau nak. lepaskan dia dan beri dia peluang berubah untuk exboyfriend dia. aku kenal mereka. aku tak pernah terfikir mereka akan terkandas di tengah jalan. aku bukan nak salahkan kamu. maybe keadaan yang menjadikan semua ini berjalan seperti sebuah cerita yang mewaarnai hidup kita. kadang-kadang mendung, hujan dan panas.

dalam perjalanan ke penghujung nya aku tak pernah fikir ada kawan-kawan aku yang terkandas di tengah jalan. aku doa aku tak nak macam tu sebab tu aku try macam2 untuk kawal emosi aku. tak nak marrah2 sebab aku sedar dia tak pernah nak marah-marah aku selama ni. aku sedar kembali dia tak pernah nak compare aku dengan orang lain ke macam mana aku..
aku rasa sedih bila aku ingat siapa yang selalu dengar cerita2 susah senang aku kalau bukan mereka2 yang tersayang. SO sekarang memang aku try appreciated sesiapa pun. aku tak nak bila dah hilang baru aku nak mencari. I learn from other mistake and avoid my heart to taking by someone else.

kepada dua orang sahabat aku..
aku sayang kamu berdua dan aku hanya berharap kamu berdua tidak menaruh harapan yang tinggi untuk relationship yang kamu berdua belum tahu kepastiannya dan kepada seorang antara dua ini..tolonglah ingat kembali waktu susah-susah anda bersama dia. waktu anda menangis, ketawa siapa disisi anda selama 2 tahun ini. realize balik kesilapan masing-masing dan try berubah kerana gelak ketawa gembira tidak akan lama, kesedihan menunggu kita pasti di akhirnya...jangan biarkan lagu my baby you buat anda menyesal dalam tangisan selamanya..hee

dan untuk sahabat yang aku sayang seorang lagi. I know u , even we are new as a friends but the only thing I can say about U, u sangat menyenangkan I dan I sayang U kerana I dapat rasa keikhlasan U terima diri I and I sangat marah kepada dia sekiranya dia buat U sedih sebab I tak nak U sedih2 walaupun U tak pernah tunjuk kesedihan U pada I, tapi I tahuuu...I faham..
dan keikhlasan U dengan si dia tak harus dan tak sepatutnya di boneka kan.
Kerana kamu berdua
mengharapkan orang yang sama....

I am sorry to both of you and to myself jugak. I admit I bukan seorang yang berani. Maybe kerana umur yang semakin meningkat dan kematangan yang I perolehi dari masa-masa lampau I menjadikan I seorang yang sangat concern tentang relationship kamu semua. tapi bukan niat menyibuk cuma aku diTerjebakkan dalam situasi kamu bertiga sebenarnya. SEBAB TU I SANGAT BENCI LAGU CINTA TIGA SEGI. lagu yang mengingatkan aku tentang kematian orang bunuh diri and all those thing..

kepada si dia kaum adam. (bukan semua,maksud aku si dia lelaki yang dlm drama ni..)..belajar berterus terang dan jangan mainkan perasaan orang yang benar-benar ikhlas kepada kita kerana keikhlsan itu cuma boleh diperolehi once only.



kepada sang kekasih hati..
I sangat minta maaf atas kejadian minggu lepas sehingga menyebabkan drama depan rumah. U knw what, I sayang U and I cuma minta u percaya pada I. I TRY BERUBAH SEBAB I TAK NAK ONE DAY U SEND MSG KAT I..U NEVER CHANGE..
i TANAK semua tu. I sedih dengan apa yang jadi pada kawan-kawan kita macam mana mengalirnya air mata I macam tu la I sedih. I tak buat2..
I fhm kenapa U buat semua tu dan alhamdulillah u understand me..
cuma SATU je harapan aku buat masa ni. aku harap semua nya akan kembali normal dan tak nak kamu (sahabat aku) sedih2 lagi lepas ni bila dengar lagu my baby you kat Sinar f.m
HEEE (:

No comments: