Thursday, April 15, 2010

kawan


Hye, hello and Assalamualaikum. Alhamdulillah dah 3 hari aku ada di rumah sendiri. rasa seronok nya lain dengan bila ada di rumah sewa. sebenarnya bukanlah nak tulis apa sangat, sebab aku tahu yang membacanya pun bukanlah ada yang suka sangat, malah mencemuh lagi banyak mungkn. tak apa, aku biarkan seketika.

untuk post ni, aku cuma nak cakap, semangat berkobar2 nak habis kan exam. nak pulun tahap dewa dewi semua, tak nak fikir dah aapa orang nak cakap, yang penting bukti. bila ada bukti baru mulut boleh senyap walaupun dalam hati masih boleh berkata-kata. letih sebenarnya kalau nak cerita pasal kawan-kawan, orang sekeliling ni. yang aku pegang sekarang ialah, jangan salahkan orang bercakap pasal kita sebab kita pun bercakap pasal orang. cuma, cukuplah jangan sampai mengaibkan orang, memfitnah dan memburuk-burukan orang dan lebih teruk menjatuhkan air muka orang depan orang lain. itu je. kalau korang tak buat tu semua, maknanya korang masih seorang manusia yang berakal dan menghargai maruah diri.

sebenarnya aku baru dapat jawapan dari teka-teki aku. tapi biarlah aku simpan jauh disudut sanubari ni. sebab aku tahu dia seorang yang aku kenal, pernah rapat dan aku tak pernah anggap musuh. cuma mungkin dah terlalu lama tak berjumpa dan cara haluan hidup masing-masing sudah berubah, pemikiran pun dah tak sama. tapi aku puas bila aku dah ada jawapan. jawapan yang 1oo peratus benar.

Itu je. terima kasih, kau mengingatkan aku dimana kita pernah bermain bersama suatu ketika dahulu. time tu kita tak kenal internet tu apa, tak pernah dengar pun blog tu apa, kita tak tahu lagi macam mana nak isi ruangan c-box macam mana. tapi sekarang dah tahu. dah tahu guna nama glamour sebab kita sama-sama dah dewasa dan rasa diri kita cukup baik untuk tuding jari pada orang. kita rasa cukup sempurna untuk mengadili hidup seseorang sampaikan kita tak sedar diri sendiri mungkin banyak lagi perlu diperbaiki.terima kasih kawan.



No comments: