Friday, January 29, 2010

masak

macam mana nak start ntah agaknya. tapi biarlah aku siapkan assignment ctu dulu. lepas tu aku akan rewardkan diri aku dengan meluahkan perasaan.

okay dah siap. sepenuh jiwa aku siapkan kerja dan mengarang dalam bahasa melayu pulak kan. lagi la aku seronok nak mengarang assignment ctu tu. cuma bila baca balik buyi dia macam skema sebab dah lama tak buat karangan dalam bm so penggunaan ayat tu macam kaku.

apa benda je nak cerita. bila semua benda itu indah aku rasa macam nak membuat kesimpulan mengenai semuanya yang terpendam dalam diri ni, siapa diri aku sekarang. aku dengar banyak feedback dari kawan-kawan aku. marilah aku tafsirkan aku sekarang ni macam mana melalui picture2 di bawah.


sotong masak cili dengan kentang. aku pun tak pasti mcm mana dia boleh jadi macam ni. actually aku nk masak macam kering2 je. tapi bila housemate kata pedasnya pika, aku terus tambah air dan tambah gula. dan hasilnya adalah kuah-kuah sikit dan tak berapa pedas. kesian dorang. kalau aku asyik masak pedas tak pasal-pasal kena buahsir plak.

kangkung masak tumis ikan bilis. syok habis sehingga tinggal mangkuk je.

Dahlah tu je. aku nak keluar. kawan-kawan rajin ajak aku keluar sekarang. aku berjiwa memasak sekarang. seronok bila dapat bagi orang makan, puas.

bye.

No comments: