Monday, March 30, 2009

aku bangun awal hari ini..bersiap ke class tanpa perlu mengira berapa gayung aku simbah ke badan, tanpa perlu tergopoh gapah sehingga kain tersangkut di pintu kereta, tanpa perlu berlapar kerana aku sempat singgah di gerai mak cik yang berniaga di taman ini.
aku beli karipap 2, burger kecik 2..
aku makan dalam kereta, belum sampai uitm dah habis..
lapo2..
lepas dah kenang dengan semangtnya berjalan ke class..
kelihatan ramai student berpusu2 membeli juadah di kioks..
ee...tak reti beratur macam budak2 la dorang ni..
dalam hati je..
ceh mentang2 dah perut dah kenyang kan.boleh la berlagak macam hampeh..
and suddently..
opppsss..aku terpelecok di laluan nak ke class dan dengan cover nya aku pun buat2 nak beli air kat kioks tu sebab aku nak terjatuh sampai ke kioks tu..
aku pun berebut macam orang lain..
emmm malu gak sikit, yelah, tadi kata kat orang lain, tu lah..jahat sangat hati ni dok mengata..kan tuhan dah balas nasib baik sikit, kalau aku jatuh betul2 lagila malu..
hampeh.

habis class melow ajak pergi CS,
dia nak cari kasut untuk dinner..
cantik2 rupanya kasut kat kedai2 cina kat CS tu aku tak pernah masuk pun..
waaaa.. nak kasut jugak..
tapi budget tak ada, so hanya mampu mengharap sahaje dengan harapan kalau duit banyak boleh beli kasut banyak2..
huuu..melow dah try banyak kasut..
tp last2 dia tak beli pun, mesti cina yang serve dia tu bengang gila..
haaaa...

lepas pergi kedai kasut aku pun masuk gedung favourite aku iaitu hot market..
cari bulu mata palsu..
dengan rasa kedai itu bapak aku yang punya aku pun try pakai,
tak elok?
try yang kurang tebal sikit..
tak elok?
try yang lain..
heeee..
zati pun nak try jugak..
kakak yang kerja kat situ macam perasan je..
dan dengan tak sengaja kami di tegur..
"adik benda ni tak boleh cuba.."
"ohyeke.."
jawab kami berdua padahal mmg sah2 tak boleh try..
"yelah, nanti orang lain nak beli dah rosak rugi la.."
kakak tadi menyambung teguran berhemah beliau..
terima kasih kakak..
hehee...
aku pun dah try2 kena la beli..
sampai je kolej, masuk bilik eja terus pakai..
macam lawak gila..
nampak sangat penipuan..
hhaahaaa..
di buatnya bulu mata ni tercabut time dinner nahas aja..
tapi zaty pakai cantik la..
mungkin kerana dia sememangnya cantik?
atau mungkin ada yang lebih cantik..
emm mesti aku yang paling hodoh dinner tu..
pakai apa yang ada je..
  • baju bundle rm 1
  • kasut raya tahun lepas
  • bulu mata RM 2.50
tu je la pon...
waaaa..
nak buat rambut..
tapi ongkosnya mana yar..
]:

No comments: